گروه خودرو- خودروی پراید در غیاب پیکان به عنوان خودروی ارزان قیمت کشور در حال تاختن است. این خودرو که به پرتیراژترین خودرو در ایران معروف شده و رنگ سفید و یخچالی آن نیز طرفداران زیادی دارد، این روزها بسیاری از شهرهای کشورمان را به‌رغم آلودگی شدید به خصوص در تهران، سفید پوش کرده است. یک کارشناس برنامه‌ریزی شهری در گفت‌وگو با معاونت حمل و نقل ترافیک در‌خصوص این خودروی تولید شرکت سایپا گفته است: در هر ساعت از شبانه روز حدود ۲۰ دستگاه پراید جدید وارد خیابان‌های پایتخت می‌شود، به طوری که به تدریج تهران به شهر پرایدهای سفید تبدیل شده است.

وی اظهار داشت: روزانه ۱۲۰۰ دستگاه پراید در کشور تولید می‌شود که حدود ۴۰درصد آن روانه خیابان‌های تهران می‌شود.

شهرام جباری‌زادگان می‌افزاید: با ورود روزانه حدود ۴۶۰ دستگاه پراید جدید به تهران که عموما سفید رنگ هستند رفته‌رفته «پرایدهای سفید» جایگزین «پیکان‌های یخچالی» در خیابان‌های پایتخت شده‌اند.

وی با اشاره به این که بیش از یک سوم کل خودروهایی که وارد تهران می‌شوند پراید هستند، اضافه کرده است: حدود ۱۴۰هزار پراید از مجموع ۴۲۰هزار پرایدی که تا آخر امسال تولید خواهد شد، وارد خیابان‌های پایتخت می‌شوند. این کارشناس مسائل شهری تصریح کرده با توجه به تولید قابل توجه و تسهیلات قابل ملاحظه‌ای که به منظور خرید پراید در نظر گرفته شده پراید به خودروی اصلی شهروندانی که در طبقه متوسط جامعه قرار دارند و قشر کارمند تبدیل شده است.

جباری‌زادگان در پایان با بیان سیر صعودی تولید خودرو در کشور و ورود بخش قابل توجهی از این تولیدات به خیابان‌های تهران، گفت: تولید خودرو در کارخانه‌های خودروسازی نسبت به سال گذشته رشد بالایی داشته است.