گروه خودرو- حدود یک‌ماه پیش در نخستین روز آذرماه، حمیدرضا فولادگر، عضو هیات‌ تحقیق و تفحص از صنعت خودروی کشور در گفت‌وگوی با خبرنگار ما اعلام کرد که تا پایان آذرماه گزارش نهایی طرح تحقیق و تفحص از صنعت خودرو به‌طور حتم منتشر می‌شود، اما در حالی که تنها دو روز به پایان آذرماه باقی مانده هنوز این وعده محقق نشده و بعید به نظر می‌رسد که گزارش مزبور طی دو روز آینده منتشر شود چرا که مجلس این هفته بررسی لایحه متمم بودجه سال ۱۳۸۵ را در دستور کار خود دارد و پس از آن نیز لایحه بودجه سال ۱۳۸۶ کل کشور را بررسی خواهد کرد. بنابراین، مجلس روزهای پرکاری را پیش‌رو دارد و بعید است که این گزارش سرنوشت‌ساز تا قبل از شب عید به صحن علنی مجلس تقدیم شود.

حمیدرضا کاتوزیان، عضو دیگر این هیات به خبرنگار ما می‌گوید: بعید می‌دانم این گزارش تا چند روز آینده منتشر شود چرا که هنوز بخش‌هایی از کار باقی‌مانده است.وی خاطرنشان می‌کند، گزارش مربوط به استراتژی صنعت خودرو و انحرافات از آن، نهایی و به تصویب هیات نیز رسیده و بخش‌های کیفیت و قیمت تمام شده نیز آماده تصویب است.وی در پاسخ به این سوال که زمان ارائه این گزارش چه زمانی خواهد بود، می‌گوید، به احتمال زیاد این گزارش تا قبل از سال جدید (البته سال جدید خورشیدی نه میلادی) به صحن علنی مجلس ارائه خواهد شد.

اما با توجه به وعده خودروسازان مبنی بر آغاز تولید ال-۹۰ از اسفندماه، به نظر می‌رسد گزارش طرح تحقیق و تفحص از صنعت خودروی کشور همزمان با استارت خوردن تولید ال-۹۰ منتشر شود.

این در حالی است که فولادگر در گفت‌وگو با خبرنگار ما همچنین اعلام کرده بود، اگر ابهامات مجلس در خصوص قرارداد ال-۹۰ برطرف نشود، گزارش مربوط به این خودرو نیز به گزارش نهایی طرح تحقیق و تفحص از صنعت خودرو اضافه خواهد شد.

البته سال گذشته نیز اعلام شده بود که این گزارش تا قبل از سال ۸۵ ارائه خواهد شد که هرگز چنین اقدامی صورت نگرفت و به سال ۸۵ موکول شد.