خودروی تحقیقاتی KOLEOS ماجراجویی هر روزه

رنو از خودروی تحقیقاتی KOLEOS در نمایشگاه خودروی پاریس ۲۰۰۶ پرده‌برداری کرد. این خودروی نمایشی، اولین نمونه از خودروهای دو دیفرانسیل (۴WD) رنو است که از نیمه اول سال ۲۰۰۸ وارد بازار خواهند شد. خودروی تحقیقاتی KOLEOS در عین برخورداری از توان و تحرک خودروهای دو دیفرانسیل (۴WD) از اتاق جادار و راحت این گروه از خودروها نیز برخوردار است. مجموعه وسیعی از امکانات در این خودرو ارائه شده‌اند که هم در استفاده روزانه به کار می‌آیند و هم در زمان مسافرت و تفریح کارایی دارند. برای دستیابی به بالاترین میزان آسایش در جاده و همچنین در مسیرهای صعب‌العبور این خودرو از شاسی دو دیفرانسیل (۴WD) جدیدی بهره می‌برد و موتور دیزل دولیتری ۲.۰dci نیروی محرک آن را تامین می‌کند، شاسی و موتور این خودروی هر دو نتیجه همکاری گروه متحد رنو- نیسان است. این خودرو دو دیفرانسیل (۴WD) در همه شرایط توانایی‌های خود را به نمایش می‌گذارد و لذت اصیل رانندگی را در هر مسیری که باشد، به سرنشینان اهدا می‌کند.

با گذشت دو سال از ورود خودروی لوگان به بازار و موفقیت آن با فروشی افزون بر ۳۰۰۰۰۰ دستگاه، داچیا با معرفی خودروی لوگان (MCV) (خودروی چند منظوره تفریحی)، در حال توسعه رده‌های تولیدی این خودرو می‌باشد. لوگان (MCV) خودرویی بسیار جادار با ظرفیت بالای حمل بار می‌باشد که از تمامی توانایی‌های لوگان چهار در (Logan Saloon) بهره می‌برد و چیدمان داخلی اتاق آن به شکلی مدولار (تقسیم‌بندی شده) ارائه شده و تنوع بیشتری در استفاده از آن مهیا شده است. درست همانند مدل لوگان که بازار خودروهای چهار در خانوادگی را متحول کرد، این مدل جدید با توانایی حمل هفت سرنشین بزرگسال، بازار این‌گونه خودروهای جادار را دچار تحول کرده است.

خودروی لوگان (MCV) پس از معرفی در نمایشگاه خودروی پاریس، از ماه اکتبر ۲۰۰۶ برای فروش به بازار رومانی وارد خواهد شد و از اوایل سال ۲۰۰۷ نیز به سایر بازارهای اصلی اروپایی داچیا خواهد پیوست.

نیروی محرکه این خودرو، همانند مدل چهار در، شامل موتور دیزلی ۵/۱ لیتری ۱.۵dci خواهد بود. این موتور یکی از بهترین نمونه‌های نیروی محرکه‌ای است که به رویای لذت رانندگی در کنار مصرف کم سوخت، جامه عمل پوشانده است. این خودرو همچنین از گارانتی سه ساله یا ۱۰۰۰۰۰ کیلومتر برخوردار است (در بیشتر کشورهای اتحادیه اروپا) و قیمت آن نیز در هماهنگی کامل با فلسفه لوگان بوده و در مقابل مشخصات و امکاناتی که ارائه می‌نماید، فوق‌العاده ارزشمند و بی‌نظیر است.