پژوهشگران جهاد دانشگاهی دانشگاه صنعتی شریف سامانه الکترونیکی ردیابی خدمات خط مونتاژ موتور پژو را در شرکت ایران خودرو طراحی و پیاده‌سازی کردند. به گزارش ایسنا، مهدی شریف‌پور، مدیر این طرح، هدف از طراحی این سامانه را جمع‌آوری و پردازش اطلاعات خدمات ارائه شده در خط مونتاژ موتور پژو به منظور کاهش خطای انسانی در ارائه خدمات و بهبود کیفیت مونتاژ عنوان کرد.

وی در ادامه با اشاره به مزایای این سیستم گفت: در سامانه الکترونیکی ردیابی خدمات که مدتی طراحی و پیاده سازی فاز اول آن به پایان رسیده و آماده بهره‌برداری است، اطلاعات مربوط به خدمات ارائه شده در خط از جمله نام و مکان فعالیت اپراتور، زمان انجام و نتیجه عملیات مونتاژ، نوع و شرح وضعیت موتور به صورت الکترونیکی جمع آوری و گزارش آن ارائه می‌شود.

شریف پور افزود: این سیستم با دریافت اطلاعات خام از خط مونتاژ و پردازش و ارسال آن به خط مونتاژ، امکان دریافت وضعیت لحظه‌ای موتور را برای پرسنل خط مونتاژ فراهم ساخته است.

وی با اشاره به خدمات تخصصی این سامانه الکترونیکی گفت: یکی دیگر از خدمات این سامانه امکان کنترل عملیات و کالیبره بودن سامانه است که برای کاربر این امکان را فراهم می‌کند که در کوتاهترین زمان سامانه را از این نظر امتحان کند.

وی در پایان تصریح کرد: این سامانه امکان مانیتورینگ عملیات جمع آوری اطلاعات و شناسنامه لحظه‌ای موتور را برای کاربران فراهم کرده است، ضمن اینکه خدمات مذکور با استفاده از تکنولوژی بارکد، شبکه صنعتی انتقال اطلاعات و شبکه کامپیوتری پیاده‌سازی شده است.