فاز اول پایگاه تولید سمند در کشور ونزوئلا با ظرفیت ۱۰هزار دستگاه ششم آذر‌ماه جاری با حضور مقامات عالی‌رتبه دو کشور در شهر ماراکای این کشور به عنوان بزرگ‌ترین پروژه صنعتی جمهوری اسلامی ایران در آمریکای لاتین به ‌بهره‌برداری می‌رسد. به گزارش اداره امور رسانه‌های ایران‌خودرو، منوچهر منطقی، مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو با بیان این مطلب اظهار داشت: ایران‌خودرو در این پایگاه چهار مدل سمند را تولید خواهد کرد. وی گفت: فاز دوم تولید سمند از سال آینده به ‌بهره‌برداری می‌رسد که شامل سالن‌های تولید بدنه و رنگ است و در کنار آن برخی از قطعات سمند نیز تولید می‌شوند.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو اضافه کرد: ۵۱درصد از سهم سرمایه‌گذاری این پروژه مربوط به ایران و مابقی آن متعلق به طرف ونزوئلایی است و به عنوان نماد توسعه روابط دو کشور در زمینه صنعتی و اقتصادی شناخته خواهد شد.

منطقی تاکید کرد: ایران‌خودرو با راه‌اندازی این پایگاه تولیدی تلاش خود را برای ایفای نقش موثر در بازار خودروی کشورهای آمریکای لاتین مضاعف خواهد کرد و به همین دلیل برحسب تقاضا می‌تواند میزان ظرفیت تولید سمند را در ونزوئلا افزایش دهد. وی ادامه داد: با توسعه و تجهیز این پایگاه، کشور ونزوئلا به مثابه دروازه ورود محصولات ایران‌خودرو به سایر کشورهای آمریکای‌لاتین مطرح خواهد شد.