موفقیت ایران خودرو در جلب همکاری خودروسازان چینی برای تولید سمند در این کشور توانمندی صنعت خودروسازی ایران را در مسیر جهانی شدن اثبات می‌کند.

علی اکبر ناصری، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ‌که به همراه یک هیات از اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی‌ به چین سفر کرده است، در جریان بازدید از غرفه ایران خودرو در نمایشگاه بین‌المللی خودرو پکن در مصاحبه با خبرنگار ما اظهار داشت: صنعت خودروسازی ایران در پرتو همکاری با خودروسازان جهانی تجارب بسیار خوبی به دست آورده که این دستاورد راه را برای تضمین هر چه بیشتر سرمایه‌گذاری صنعت خودروسازی کشورمان در اقصی نقاط جهان فراهم می‌کند.

وی ادامه داد: شرکت‌های معتبر خودروسازی جهان یک هدف عمده را برای سرمایه‌گذاری در صنایع خودروسازی چین دنبال می‌کنند و در این جهت ایران خودرو نیز در چارچوب یک برنامه راهبردی امکان یافته است تا زمینه تولید سمند را در این کشور فراهم کند که این اقدام به معنای ورود این شرکت به بازار مهمی‌در صنعت خودروسازی جهان است که همه نگاه‌ها را متوجه خود کرده است. ناصری تاکید کرد: حضور ایران خودرو در نمایشگاه بین‌المللی خودرو چین نیز به نوبه خود نشانه روشنی از اعتبار صنعت خودروسازی ایران است.