کاهش 4هزار نفری نیرو در فولکس واگن

به دنبال اشباع بازار اتومبیل در غرب اروپا، فولکس واگن تعداد نیروهای کاری خود را در این منطقه کاهش می‌دهد.

به گزارش موج، شرکت اتومبیل‌سازی فولکس واگن آلمان در نظر دارد تا ۴هزار نفر از نیروهای کاری خود را در بروکسل،

اخراج کند. مقامات رسمی‌این شرکت می‌گویند: از آنجایی که احتمال کاهش دامنه وسیعی از کارمندان این شرکت در بروکسل وجود دارد،

فولکس واگن دیگر قصد ندارد مدل پرفروش اتومبیل‌های Golf خودرا در بروکسل تولید کند.

فولکس واگن، بزرگ‌ترین شرکت اتومبیل‌سازی اروپا، دارای بیشترین نیروهای کاری در بلژیک است و تعداد کارگران و کارمندان آن در کارخانه‌ای واقع در جنوب بروکسل به ۵هزار و ۴۰۰ نفر می‌رسد.

طبق برنامه زمانبندی شده، شرکت قرار است ۱۹۳هزار اتومبیل مدل Golf و ۱۱هزار اتومبیل مدل Polo در سال جاری در این کارخانه تولید شوند. با کاهش تعداد نیروهای کاری شرکت در بروکسل تولید این نوع خودرو‌ها نیز در کارخانه مزبور متوقف خواهد شد.

در همین راستا فولکس واگن در بیانیه‌ای اعلام کرده است در آینده خودرو‌های گلف خود را تنها در کارخانه ولسبرگ و کارخانه موسل در سکسون تولید می‌کند.

این شرکت بزرگ خودرو‌سازی تعداد دقیق افرادی را که امکان دارد کار خود را در کارخانه بروکسل از دست بدهند اعلام نکرد و طی بیانیه‌ای اظهار داشت: بازار اتومبیل در غرب اروپا تقریبا اشباع شده است، اما تلاش می‌کند تا جایی که ممکن است امنیت شغلی کارمندانش را در بروکسل حفظ کنند.

کارگران این کارخانه روز جمعه به دنبال احتمال کاهش تعداد کارگران به دنبال برنامه‌های زیر ساختاری شرکت، دست از کار کشیدند.