گروه خودرو- طی روز‌های هفته گذشته خبر‌های جالبی از حضور یک شرکت لیزینگی جدید خودرو شنیده شد. این شرکت لیزینگی اعلام کرده که قرار است خودرو را با سود ۹درصد به متقاضیان عرضه کند و این در حالی است که طی ماه‌های گذشته و پس از کاهش ۲درصدی سود شرکت‌های لیزینگی بسیاری از این شرکت‌ها اعلام ورشکستگی کرده‌اند. مدیر شرکت لیزینگی جدید اعلام کرده است، این شرکت‌ همانند یک نماینده فروش با ایران‌خودرو قرارداد دارد و در حال مذاکره با دیگر خودروسازان برای آغاز فعالیت است.

بسیاری از فعالان بازار خودرو معتقدند که اگر این شرکت بتواند با سود ۹درصد اقدام به واگذاری خودرو کند، بازار راکد خودرو تاحدودی تکان خواهد خورد و ممکن است بازار خودرو در ابتدا با مشکل مواجه شود.

یکی دیگر از فعالان بازار خودرو معتقد است، این هفته نیز مانند هفته گذشته در برخی خودروها ما شاهد افزایش قیمت ۱۰۰ الی ۲۰۰هزار تومانی بودیم و این در حالی است که پژو روا طی هفته گذشته افزایش ۴۰۰ الی ۵۰۰هزار تومانی را تجربه کرده است. این خودرو که در ابتدا ۷میلیون و ۶۵۰هزار تومانی قیمت‌گذاری شده بود طی هفته‌های گذشته به ۸میلیون و ۲۰۰هزار تومان رسید.

یکی دیگر از فعالان بازار خودرو می‌گوید: برعکس برخی از خودروهای ایران‌خودرو که هفته گذشته افزایش داشته‌اند خودروهای شرکت سایپا طی این هفته با ثبات قیمت و در برخی موارد با کاهش ۱۰۰ الی ۲۰۰هزار تومان همراه بوده‌اند. کارشناس بازار خودرو قیمت پژو ۴۰۵ را حدود ۱۲میلیون و ۱۰۰هزار تومان اعلام کرده‌اند. پژو ۲۰۶ تیپ ۲ با قیمت ۱۱میلیون تومان،‌ سمند معمولی با قیمت ۱۱میلیون و ۵۰۰هزار تومان به فروش می‌رسد.

همچنین پژو روآ با افزایش ۲۰۰ الی ۳۰۰هزار تومانی این روزها با قیمت هشت میلیون تومان به فروش می‌رسد.

پراید هاچ‌بک هم با قیمت شش میلیون و ۹۳۰هزار تا هفت میلیون و ۴۰هزار تومان فروخته می‌شود.

پراید صندوق‌دار نیز با قیمت هفت میلیون و ۲۴۰هزار تومان به فروش می‌رسد.