گروهی از کارشناسان شرکت ایران‌خودرو در چارچوب یک برنامه ضربتی همه زیر ساخت‌های لازم را برای بهره‌برداری از خط تولید سمند در ونزوئلا فراهم کرده و این پایگاه تولید اواسط آذرماه سال‌جاری به بهره‌برداری می‌رسد. به گزارش اداره امور رسانه‌های ایران‌خودرو، کیانوش پورمجیب معاون مرکز مهندسی شرکت ایران‌خودرو با اعلام این خبر گفت: یک گروه چهل نفره از مهندسان ایران‌خودرو در ماه‌های اخیر سرگرم احداث خط تولید سمند در کشور ونزوئلا بوده‌اند و طبق زمان‌بندی اعلام شده قرار است، پایگاه تولید سمند در ونزوئلا در آذرماه به بهره‌برداری برسد.

وی ادامه داد: رییس‌جمهوری ونزوئلا در بازدید از ایران‌خودرو تاکید کرد که این پروژه باید هرچه زودتر به بهره‌برداری برسد از این رو مرکز مهندسی ایران‌خودرو در یک برنامه ضربتی این پروژه را در زمانی که مورد نظر رییس‌جمهور این کشور بود آماده بهره‌برداری کرده‌اند.

وی افزود: در این پایگاه تولید قرار است خودروی پراید نیز تولید شود و مهندسان ایران‌خودرو این سایت را به گونه‌ای طراحی کردند که همزمان می‌تواند علاوه بر سمند خودروی دیگری نیز تولید کند.

وی گفت: ایران‌خودرو برای اینکه بتواند همه امکانات مورد نیاز خود را در زمان مورد نظر برای بهره‌برداری رسمی ‌از این پایگاه تولید فراهم کند به تازگی یک محموله شامل ۲۴ مجموعه سی کی دی خودروی سمند را در سایت تولید سمند در این کشور مستقر کرده است و سایر محموله‌ها در راه رسیدن به این کشور آمریکای لاتین هستند.

معاون مرکز مهندسی ایران‌خودرو، در عین حال تصریح کرد: نصب و راه‌اندازی خط تولید سمند در ونزوئلا حاصل یک کار بسیار فشرده است که در واقع رکورد تازه‌ای در راه‌اندازی خط تولید و سرمایه‌گذاری خارج از کشور ایران‌خودرو به شمار می‌رود.

وی خاطر نشان کرد: شرکت تام ایران‌خودرو در راه‌اندازی خط تولید نقش مهمی‌ داشته است. وی گفت: در مراحل بعدی خطوط رنگ و بدنه‌سازی در این سایت احداث خواهد شد.