مدل جدید ۶۲ S ساخت کارخانه می‌باخ دارای موتور شش لیتری با ۱۲ سیلندر است که توانایی تولید ۶۱۲ اسب‌بخار قدرت را دارد.

به گزارش ایسنا، موتور این خودرو که طراحی مرسدس بنز آلمان است، توسط گروه AMG با استفاده از چندین توربو شارژ تقویت شده است. شتاب صفر تا ۱۰۰ این خودرو زیر شش ثانیه و از طرفی قیمت این خودرو اشرافی بین ۳۰۰‌هزار تا ۴۰۰‌هزار یورو بسته به امکاناتش متغیر است.

شرکت می‌باخ که زیر مجموعه دایملر کرایسلر محسوب می‌شود و سازنده خودروهای اشرافی در اروپاست، پیشتر نیز مدلی را با نام اکسلرو (Exelero) معرفی کرده بود.

این مدل با توجه به ارتفاع کم در برابر طول و عرض آن، هندلینگ فوق‌العاده‌ای داشته و با کمک سیستم‌های پیشرفته رانندگی مانند ESP به راحتی و با سرعت زیاد از هر پیچی عبور می‌کند. طراحی بدنه این خودرو که از مواد کامپوزیت ساخته شده نیز سبب شده که در سرعت‌های بالا مقاومت کمی در برابر جریان هوا داشته باشد.

لاستیک‌های این خودرو ۳۱۵‌میلیمتر پهنا دارند. این لاستیک‌ها وزن سنگین اکسلرو را که حدود ۳۱۷۱‌کیلوگرم است را تحمل می‌کنند تا این خودرو بتواند توانایی غلبه بر سرعت بیش از ۳۵۰‌کیلومتر بر ساعت با توجه به چنان وزنی را داشته باشد. این وزن حدود وزن سه خودرو سمند است.

این خودرو آلمانی دارای موتور ۱۲سیلندر ۶ لیتری با ۶۱۲‌اسب‌بخار قدرت است که اگر قدرت موتور ۵۰اسب‌بخاری پیکان را در نظر بگیریم، قدرت این تنومند بیش از پیش خودنمایی می‌کند. این خودرو به راحتی با نصب توربو شارژ و پرخوران کردن موتور می‌تواند ۷۰۰‌اسب‌بخار قدرت تولید کند.

سیستم ترمز اکسلرو نیز فوق‌العاده پیشرفته است. چهار دیسک ترمز بسیار بزرگ توانایی کنترل این خودرو را با این وزن و قدرت موتور ۷۰۰‌اسب‌بخار دارد.