در جلسه امروز مجلس از وزارت صنایع و معادن دلایل خلف وعده‌ها و تاخیر در عرضه ال-۹۰ را به صورت مکتوب جویا خواهیم شد و چنانچه دلایل قانع کننده‌ای برای علت تعویق ارائه نشود با استفاده از اهرم نظارتی و اختیارات قانونی خود وزیر صنایع را ملزم به پاسخگویی خواهیم کرد. سید حسین هاشمی، رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با ایسنا، با تاکید بر این مطلب گفت: وعده ورود ال-۹۰ به بازار به جریان داستان چوپان دروغگو تبدیل شده است. در حالی که وزارت صنایع اطلاعات دقیقی را در خصوص عرضه ال-۹۰ به بازار ارائه کرده است و مدیران ایران خودرو و سایپا نیز زمان عرضه آن را آبان‌ماه اعلام کرده‌اند، ولی تاکنون چنین چیزی مشاهده نشده است.

وی با بیان اینکه هیچ دلیل قانع‌کننده‌ای برای تاخیر در ورود ال-۹۰ به بازار وجود ندارد، گفت: خلف وعده‌ها و اعلام تاخیر به عدم تمایل خودروسازان یا مغایرت مفاد قرارداد ال-۹۰ با خواست مجلس مرتبط نیست و شخصا توجیه عقب افتادن پروژه ال-۹۰ را از سوی وزارت صنایع و معادن نمی‌پذیرم.

نماینده مردم میانه در مجلس، با اشاره به ورود کشور هند به بازار ال-۹۰، گفت: متاسفانه در بحث تولید و عرضه ال-۹۰ آنقدر کند حرکت کرده‌ایم که کشورهای دیگر گوی سبقت را از ما ربوده‌اند و ما از بازارهای جهانی عقب مانده‌ایم، در حالی‌که برای فاز اول تولید ال-۹۰ در کشور ۱۵۰هزار دستگاه را در نظر گرفته‌ایم هند برای ورود به بازار سقف ۵۰۰هزار دستگاه را پیش‌بینی کرده است.

هاشمی پیگیری تاخیر عرضه ال-۹۰ را مورد تاکید قرار داد و گفت: در جلسه امروز از وزارت صنایع و معادن به صورت مکتوب خواهیم خواست تا علت تعویق در ورود ال-۹۰ به بازار را پاسخگو باشد و اگر دلیل موجه و قانع‌کننده‌ای ارائه نشود از روش‌های قانونی و اهرم‌های نظارتی خود برای روشن شدن قضیه و پاسخگویی به وزیر صنایع و معادن استفاده خواهیم کرد.