ایران‌خودرو دیزل طبق قرارداد با سازمان حفاظت از محیط زیست، آماده تولید مینی‌بوس گازسوز است و پس از کسب مجوز شماره‌گذاری، واگذاری خودرو‌ها را آغاز می‌کند. مسعود بهرامی، مدیر فروش ایران‌خودرو دیزل، در گفت‌وگو با ایسنا، درخصوص دلیل تاخیر در واگذاری مینی‌بوس‌های گازسوز و در نتیجه اعتراض ثبت‌نام کنندگان به این موضوع، با بیان این مطلب افزود: تاخیر انجام شده برای واگذاری مینی‌بوس‌های گازسوز به دلیل

معطل شدن ترخیص قطعات گازسوز در گمرک بوده است که پس از ترخیص، تولید این مینی‌بوس‌ها آغاز شده و تنها برای واگذار شدن به مشتریان منتظر مجوز شماره‌گذاری هستیم.

وی ادامه داد: هم اکنون مینی‌بوس‌های گازسوز در حال گذراندن مراحل تایید استاندارد هستند و تحویل آنها بستگی به زمان اعطای استاندارد دارد که پس از آن می‌توانیم مینی‌بوس‌های گازسوز را شماره‌گذاری کنیم.

وی درباره قرارداد این شرکت با سازمان حفاظت از محیط زیست برای اعطای تسهیلات به مینی‌بوس‌داران گفت: سازمان حفاظت از محیط زیست قصد داشت به دلیل تاخیر، قرارداد خود را لغو کند، اما این اتفاق نیفتاد. بر همین اساس این سازمان برای افرادی که ثبت نام کرده‌اند، تسهیلات ارائه خواهد داد، به طوری که مینی‌بوس‌های فرسوده ۴۵میلیون تومان خریداری ‌شده و سازمان محیط زیست نیز شش‌میلیون و ۶۰۰‌هزار تومان بابت تسهیلات به شرکت‌های لیزینگ پرداخت خواهد کرد. همین‌طور شرکت‌های لیزینگ وام ۲۲‌میلیون تومانی بدون بهره به دارندگان مینی‌بوس‌های فرسوده واگذار می‌کند که درصورت رفع مشکلات، سازمان حفاظت محیط زیست این کار را ادامه خواهد داد.

همچنین قرارداد خرید‌ یک‌هزار دستگاه اتوبوس در قالب تبصره ۱۳ به تازگی بین وزارت کشور و ایران‌خودرو دیزل امضا شده است که از این تعداد اتوبوس ۷۰۰ دستگاه گازسوز و ۳۰۰ دستگاه دیزلی است که ۱۴۰ دستگاه آن تحویل داده شده است.