تولید تندر (ال-۹۰) ابتدا قرار بود طبق اعلام از خرداد ماه امسال آغاز شود، پس از تاخیرهای انجام شده برای اصلاح قرارداد، این زمان به شهریور و سپس به آذرماه موکول شد، اما بعد از آن رنو اعلام کرد که این خودرو در ابتدای دی ماه وارد بازار ایران خواهد شد. پس از آن نیز بازهم تولید تندر به تاخیر افتاد، چرا که رییس شرکت سهامی سازمان گسترش و نوسازی صنایع اعلام کرد که این خودرو اسفند ماه تولید می‌شود. حال پس از تاخیر پیاپی در ورود این خودرو به بازار این سوال مطرح است که به هر حال این خودرو چه زمانی وارد بازار می‌شود. به گزارش ایسنا، مسائل مختلف پیش‌آمده در خصوص تولید تندر و زیر ذره‌بین رفتن این پروژه در ایران موجب متمایل شدن نگاه‌ها به سمت این خودرو شد که شاید بتوان گفت به نوعی حالت کاذب به خود گرفته و به عبارتی به صورت ناخودآگاه عاملی برای تبلیغ آن شده است، به طوری که به اعتقاد بسیاری از کارشناسان اعلام خبر ثبت نام تندر و آغاز تولید آن، در کوتاه مدت سبب ایجاد یک شوک به بازار خودرو داخلی خواهد شد.

از طرفی به گفته کارشناسان اگر قرار باشد این خودرو با قیمت زیر هشت میلیون تومان برای مدل استاندارد وارد بازار شود، سبب کاهش تقاضا برای بقیه خودروها می‌شود و چون تیراژ این خودرو در ابتدا بسیار پایین است، احتمال افزایش شدید قیمت بازار آن نسبت به قیمت کارخانه وجود دارد.

بسیاری نیز مطرح می‌کنند که برخی خودروسازان از این‌که این خودرو وارد بازار شود، در هراسند و هر روز سعی در تاخیر زمان ورود این خودرو به بازار دارند. در مقابل، شرکت‌های سازنده نیز اعلام می‌کنند که تاخیر به وجود آمده در تولید این خودرو به دلیل آماده نبودن ساخت داخل ابتدایی و آماده نبودن خط تولید آن است.