2هزار دستگاه سمند تاکسی به سنگال صادر می‌شود

در حالی که فعالیت‌ها و اقدامات برای راه‌اندازی خط تولید سمند در سنگال در جریان است، مدیر پروژه سمند سنگال از صدور دو هزار دستگاه سمند تاکسی به این کشور خبر داد. به گزارش امور رسانه‌ای ایران‌خودرو، اصغر حاجی امین‌ شیرازی با بیان مطلب فوق افزود:‌ تاکسی‌ها به صورت CBU و پیش از احداث کارخانه‌ سمند، به سنگال صادر خواهد شد و با مساعدت مقامات سنگالی، مکان مناسبی برای خدمات پس از فروش سمند، در نظر گرفته شده که به زودی آماده و مورد بهره‌بردای قرار می‌گیرد.

این مقام مسوول با بیان اینکه ایران خودرو متعهد شد خط تولید سمند را در داکار راه‌اندازی و سه مرکز خدمات پس از فروش برای پشتیبانی فروش در این کشور تاسیس کند، گفت: رییس‌جمهور سنگال در سفر اخیر خود به ایران در بازدیدی از ایران خودرو دیزل، ابراز امیدواری کرد روزی در ناوگان حمل‌ونقل شهری و بین‌شهری سنگال از محصولات گروه صنعتی ایران خودرو استفاده شود. همچنین وی خواستار راه‌اندازی خط تولید اتوبوس در سنگال شد.

وی با اشاره به قیمت مناسب خودرو سمند گفت: با توجه به پایین بودن قدرت خرید مردم سنگال پیش‌بینی می‌شود قیمت و شرایط مناسب محصولات ایران خودرو، نیازهای این کشور به خودرو را تامین کند.

طبق قرارداد منعقده، سمند در دو مدل GX و EL «تاکسی» توسط شرکت سنیران تولید می‌شود و از سوی ایران خودرو لیسانس دریافت می‌کند.