به گزارش امور رسانه‌ای ایران‌خودرو، وزیر امور خارجه کشورمان، از استفاده از تولیدات صنعت خودرو کشور به‌خصوص سمند در نمایندگی‌ها و سفارتخانه‌های ایران در خارج از کشور استقبال کرد. منوچهر متکی با بیان مطلب فوق افزود: انتظار ما از ایران خودرو این است که خودرویی مناسب و با امکانات ویژه و برخوردار از خدمات پس از فروش مناسب برای ناوگان تشریفاتی جمهوری اسلامی ایران طراحی و تولید کند و در این زمینه وزارت امور خارجه آماده هرگونه همکاری است.

متکی با اشاره به اینکه سیاست‌های دولت نهم در بخش صنعت خودرو بیشتر در جهت حمایت از تولید خودرو با برند ملی است، خاطر نشان کرد: دولت به این نتیجه رسیده است که کارخانه‌های خودروسازی و نیروهای متخصص ایرانی با پرهیز از مونتاژکاری برای تولید محصولات توانمند هستند.

وزیر امور خارجه تاکید کرد: تولید باید با تحولات روز دنیا همراه باشد و سیاست دولت هم بر مبنای رویکردهای تشویقی و در برخی موارد تنبیهی شکل گرفته است.

وی با اشاره به اینکه یکی از مهم‌ترین موانع بر سر راه صادرات خودرو، عدم عضویت در پیمان‌های منطقه‌ای است، اظهار داشت: وزارت امور خارجه سرگرم برنامه‌ریزی جهت پذیرش هر چه سریع‌تر ایران در پیمان‌های مهم مرتبط صنعت خودرو در تجارت بین‌المللی است.