در ملاقات‌های مقامات بلندپایه ایران و بلاروس، پروژه کارخانه تولید سمند در مینسک مطرح و بر انجام فازهای بعدی این سایت تاکید شد. به گزارش امور رسانه‌ای ایران خودرو، آلکسی واگانف با بیان این مطلب اظهار داشت: وزرای بازرگانی و صنایع دو کشور ایران و بلاروس جلسات طولانی مدتی را برای تسهیل و سرعت بخشیدن اجرای فاز دوم تولید سمند در بلاروس برگزار کردند.

مدیرعامل شرکت یونیسون بلاروس و طرف تجاری پروژه تولید سمند در این کشور در مورد دیدار خود با منوچهر منطقی گفت: در این نشست درخصوص راهکارهای ممکن برای پیشرفت طرح و آغاز فاز دوم این کارخانه بحث و تبادل‌نظر شد.

واگانف به تخفیفات ویژه گمرکی دولت بلاروس برای ورود قطعات ایران خودرو اشاره کرد و گفت: تقریبا قطعات این شرکت بدون عوارض وارد این کشور می‌شود. این موضوع فرصت مناسبی برای هر دو شرکت است تا سمند با هزینه کمتری وارد بلاروس شود.

وی بهره‌مندی یونیسون از تخفیف ۵۰درصدی مالیات‌های دولتی و موظف کردن سازمان‌های دولتی به خرید سمند را از دیگر امتیازات اعطا شده دولت بلاروس اعلام کرد و گفت: امیدوارم فاز دوم پروژه ساخت سمند در بلاروس از اوایل سال آینده میلادی آغاز شود.