شرکت سایپا دیزل و فوتون چین برای تولید کامیون‌های سبک در حال مذاکره هستنند و به نظر می‌رسد در سال آینده فروش این کامیون‌ها در ایران آغاز شود.

به گزارش ایسنا، شرکت سایپا دیزل قصد دارد برای غلبه بر رکود بازار کامیون و همچنین عرضه کامیون مناسب برای خروج کامیون‌های فرسوده، در سال آینده کامیون فوتون را روانه بازار کند.

این کامیون شش تنی هم‌اکنون در سایپا دیزل در حال تست است تا در صورت مثبت بودن نتایج تست، تولیدش در ایران آغاز و با قیمت ۱۷‌میلیون تومان وارد بازار شود.

کامیون فوتون دارای موتوری با قدرت بیش از ۱۰۸ اسب بخار است و توانایی پاس کردن استاندارد یورو ۲ را نیز دارد. از طرفی مصرف سوخت این کامیون نیز ۱۳ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر است. پیش از این سایپا دیزل به عرضه کامیون‌های نیسان دیزل چینی می‌پرداخت. البته این شرکت اعلام کرده فعلا برنامه‌ای برای ادامه کار با نیسان دیزل ندارد.

شرکت‌های کامیون‌ساز داخلی در چند ماه اخیر با رکود بازار مواجه شده‌اند و برای خروج از بحران به دنبال تولید کامیون‌های ارزان قیمت چینی و خروج کامیون‌های فرسوده هستند. البته کارشناسان معتقدند که کیفیت پایین کامیون‌های چینی باعث ضعف ناوگان حمل و نقل ایران خواهد شد.