گروه خودرو- بازهم بدقولی خودروسازی‌ها به متقاضیان و شرکت‌های لیزینگی موجب کمبود خودرو و افزایش نسبی قیمت آن در بازار خودرو شد. یکی دیگر از اخباری که هفته گذشته بازار خودرو را تحت تاثیر قرار داد اعلام تاریخ تولید تندر(ال-۹۰) بود که طی آن وزیر صنایع از تولید این خودرو در سال آینده خبر داد که با اعلام این خبر توسط وزیر صنایع خیال تمام افرادی را که منتظر ورود این خودرو به بازار بودند راحت شد. همچنین ایران‌خودرو نیز با اعلام خبر خودروی ارزان قیمت چینی که قرار است جایگزین خودروی پیکان شود به متقاضیان ال-۹۰ این اطمینان را داد که تولید این خودرو همچنان در پرده ابهام قرار دارد.

با اعلام اولویت‌بندی خودروهای فرسوده و زمان تحویل خودروی نو به صاحبان خودروهای فرسوده و تعهدات خودروسازان درخصوص تعویض خودروهای فرسوده نیز موجب کمبود برخی از خودروها در بازار خودرو شده است. یکی از نمایندگی‌های لیزینگ روز گذشته در گفت‌وگو با خبرنگار ما درخصوص وضعیت توزیع خودرو در هفته گذشته گفت: برخی از خودروها طی هفته گذشته با کمبود مواجه شدند که در این خصوص خودروی پژو «روآ» و سمند بیشترین کاهش توزیع را داشته‌اند.

وی در ادامه گفت: در مجموع محصولات ایران‌خودرو طی هفته گذشته با کمبود مواجه بودند که دلیل این کمبود هنوز مشخص نشده است.

وی در مورد قیمت خودروها طی هفته گذشته عنوان کرد: کمبود خودرو در بازار بر روی قیمت خودرو نیز تاثیر می‌گذارد و طی این هفته اکثر خودروها افزایش ۵۰ تا ۱۰۰هزار تومانی را تجربه کردند.

یکی دیگر از نمایندگی‌های لیزینگ خودرو درخصوص وضعیت توزیع خودرو در بازار گفت: بحث خروج خودروهای فرسوده و صادرات خودرو طی هفته گذشته دو مساله‌ای بودند که بر روی کمبود خودرو در بازار اثر گذاشته است.

وی ادامه داد: خودروی پژو روآ به دلیل استقبال بسیار در طرح خروج خودروهای فرسوده و سمند نیز به دلیل صادرات به مناطق مختلف در این مدت بیشترین کاهش توزیع را داشته‌اند و خودروی پژو ۲۰۶ تیپ ۲ و ۶ نیز در این مدت با مشکل توزیع روبه‌رو بودند.

وی در مورد قیمت خودروها در هفته گذشته اظهار داشت: طی هفته گذشته ۲۰۶ تیپ ۶ افزایش ۱۰۰هزار تومانی داشته و خودروی سمند نیز افزایش ۵۰هزار تومانی را تجربه کرده است.