شرکت قطعه‌سازی بوش آلمان اعلام کرد، ایران با متوسط رشد سالانه شش‌درصد چهارمین کشور جهان از نظر رشد صنعت خودروسازی طی دو سال گذشته شناخته شده است. به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از فایننشال اکسپرس، شرکت قطعه‌سازی بوش آلمان طی تحقیقی به بررسی میزان رشد صنعت خودروسازی در کشورهای مختلف جهان طی دو سال گذشته پرداخته است.

براساس این گزارش صنعت خودروسازی جهان طی سال‌های ۲۰۰۴ و ۲۰۰۵ شاهد تغییرکانون خود از آمریکا و اروپای غربی به کشورهای آسیایی به ویژه هند و چین بوده است.

در حالی که آمریکا و اروپای غربی در این مدت با رشدی بسیار اندک در صنعت خودروسازی خود مواجه شدند، کشورهای آسیایی به غیر از ژاپن رشدی قابل ملاحظه را در این بخش تجربه کردند.

درمیان کشورهای مختلف جهان هند نخستین کشور از نظر سرعت رشد در صنعت خودروسازی در طی دو سال گذشته شناخته شده است. صنعت خودروسازی هند در این مدت با رشد سالانه ۱۵‌درصدی مواجه شده است.

پس از هند، چین با ۱/۹‌درصد و تایلند با ۹/۸‌درصد به ترتیب دومین وسومین کشور جهان از نظر رشد سالانه صنعت خودروسازی خود در دو سال گذشته شناخته شده‌اند. ایران نیز به همراه مالزی با رشد سالانه شش‌درصد در صنعت خودروسازی طی دو سال گذشته مواجه شد و بدین‌ترتیب به عنوان چهارمین کشور جهان از نظر رشد این صنعت شناخته شده است. صنعت خودروسازی کره‌جنوبی و ژاپن نیز به ترتیب با رشد ۵ و ۳/۰‌درصدی در این سال مواجه شدند . آمریکا نیز در این مدت رشد سالانه ۶/۱‌درصدی را تجربه کرد.