گروه خودرو - چندی پیش برنامه «در شهر» شبکه تهران گزارشی را در‌خصوص اعتراض عده‌ای از خریداران اتوبوس‌های ایران‌خودرو دیزل پخش کرد. دارندگان اتوبوس، در این برنامه با اشاره به مشکلات موجود عنوان می‌کردند که به‌ عایق‌بندی و سیستم گرمایشی و سرمایشی خودروهای تحویلی، معترض هستند. آنها با تجمع در مقابل کارخانه ایران خودرو دیزل در واقع خواستار پاسخگویی در خصوص مشکلات اتوبوس‌های تحویلی خود بودند. چرا که خرید یک اتوبوس با مبلغ بالا و اقساط سنگین برای بسیاری از رانندگان که عموما از قشر کم درآمد هستند ریسک بالایی دارد، چرا که اگر نتوانند با اتوبوس خریداری شده کسب درآمد کنند با ضررهای مالی هنگفتی مواجه خواهند بود.

شرکت ایران خودرو دیزل چند سال پیش، با تولید اتوبوس‌هایی موسوم به ۴C۴۵۷ توانست جایگاه ویژه‌ای را در بین خریداران و حتی مسافران این محصول باز کند. چرا که با وجود رقبایی همچون ولوو و اسکانیا که مونتاژ محصولات آنها نیز در کشور صورت می‌گیرد، بسیاری از رانندگان از محصول ۴۵۷ اC استقبال کردند.

اما ظاهرا اعتراضات اخیر برخی از مالکان اتوبوس، مربوط به محصول جدید ایران خودرو دیزل، یعنی ۴۵۷‌بSC بوده است.مدیر روابط عمومی شرکت ایران خودرودیزل در این رابطه به خبرنگار ما می‌گوید، ایرادهایی در کولر و بخاری اتوبوس‌های SC۴۵۷ اعتراض این عده از خریداران را درپی داشته است.

وی با اشاره به فروش بیش از یکصد دستگاه از این نوع اتوبوس‌ها می‌افزاید، عده‌ای انگشت‌شمار از دارندگان این نوع اتوبوس وقتی‌که از سوی تعمیرگاه‌ها جواب مناسبی درخصوص مشکلات اتوبوس‌های خود دریافت نمی‌کنند؛ با مراجعه به کارخانه خواستار پی‌گیری این مشکلات می‌شوند که درخواست آنان هم بررسی و مشکلاتشان رفع شده است و کلیه دارندگان این محصول نیز می‌توانند با مراجعه به نمایندگی‌های شرکت در صورت وجود مشکل به رفع آنها بپردازند.

وی همچنین تصریح می‌کند که کلیه مراحل طراحی و ساخت اتوبوس‌های SC۴۵۷ توسط متخصصان داخلی کشور به انجام رسیده است که با توجه به اینکه موتور آن هم از شرکت ایدم تامین می‌شود می‌توان گفت، این اتوبوس تنها اتوبوسی است که از درصد ساخت بالاتری نسبت به سایر اتوبوس‌ها بهره می‌برد.