در شرایط کنونی، چنانچه با وضعیت فعلی بخواهیم پیش برویم تعویض کلیه پلاک‌ها امکان‌پذیر نخواهد بود و حدود ۴ سال طول خواهد کشید. سردار سرتیپ محمد رویانیان، معاون راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی در گفت‌وگو با خبرگزاری موج، با بیان این مطلب افزود: اگر بخواهیم این طرح را واقعا پیاده کنیم باید یک بسیج عمومی برای تعویض پلاک صورت گیرد و برای این امر بیشتر از همه نیروی انتظامی با برنامه ریزی تسهیلات را ایجاد کند تا سرعت تعویض پلاک افزایش یابد.

وی در ادامه گفت: ما امیدواریم در صورت تحقق یافتن این امر تا پایان سال جاری با تعویض کلیه پلاک‌های قدیمی، طرح جدید شماره‌گذاری را اعلام کنیم.

وی در خصوص فرصت داده شده به خودروسازان برای رفع نقایص فنی تولیدات خود خاطر نشان کرد: خوشبختانه با پیگیری ما وزیر صنایع و معادن کمیته‌ای را برای حل این موارد تشکیل داد و همچنین با تشکیل هیاتی از سازمان‌های مختلف که نیروی انتظامی نیز در آن حضور دارد نکات مورد نظر اعلامی پلیس بررسی می‌شود.رویانیان تصریح کرد: همچنین مجلس کمیته تحقیق و تفحص را مسوول رسیدگی به این امر کرد و نیروی انتظامی بیش از هزار صفحه سند و مدرک را تقدیم این کمیته کرده است که در حال پیگیری و بررسی هستند.

وی همچنین افزود: از طرف دیگر دادستان کل کشور و قوه قضائیه هم در این مورد وارد شدند و آنچه ما از صنعت خودرو و خودروسازان شنیدیم، خوشبختانه عکس‌العمل مثبت بود و همگی قول دادند که اشکالات فنی را که مورد نظر پلیس نیز هست، برطرف کنند و این مجموعه هم در حال پیگیری است.

وی در خاتمه گفت: آخرین بررسی بر روی عیوب خودروها را پایان آبان ماه در نظر گرفته‌ایم و پس از پایان یافتن این مهلت اسامی خودروهای ناامن را اعلام خواهیم کرد.