مجری طرح جایگزینی خودروهای فرسوده گفت: مالکان خودروهای فرسوده که در طرح‌های قبلی ثبت‌نام کرده و خودرو آنها اسقاط شده ولی خودرو جایگزین تا کنون دریافت نکرده‌اند، می‌توانند از تسهیلات طرح جدید استفاده کنند. سید رضا فاطمی در گفت‌وگو ایسنا، با اشاره به اینکه ۶‌هزار و ۲۳۹ مالک خودروهای فرسوده در طرح قبلی شرکت و خودرو آنها اسقاط شده است ولی تا کنون خودرو جایگزین دریافت نکرده‌اند، افزود: این متقاضیان بدون قرار گرفتن در نوبت یا قرعه‌کشی از تسهیلات این طرح جایگزینی مرحله جدید برخوردار خواهند شد.

وی تاکید کرد: این دسته از متقاضیان فعلا به شعب نمایندگی خودروسازان مراجعه نکنند، چرا که به زودی از طرف خودروسازان با آنها تماس گرفته می‌شود.

مجری طرح جایگزینی خودروهای فرسوده همچنین گفت: براساس آخرین آمار ارائه شده از سوی خودروسازان، تا‌کنون حدود ۲۰۰‌هزار مالک خودرو فرسوده برای جایگزینی خودرو خود ثبت‌نام کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه پیش‌ثبت‌نام طرح جایگزینی خودروهای فرسوده تا ۲۲ مهر‌ماه ادامه دارد، افزود: پس از پایان پیش‌ثبت‌نام و تعیین اولویت‌بندی در این زمینه، مراجعه مالکان به نمایندگی‌ها جهت اجرای مراحل قانونی از نیمه آبان‌ماه آغاز می‌شود. به گفته فاطمی بر‌اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده امسال ۲۰۰‌هزار خودرو شخصی و ۵۰‌هزار تاکسی از رده خارج می‌شود. وی ضمن معرفی چند مرکز غیرمرتبط که بدون مجوز از وزارت کشور مشغول ثبت‌نام هستند، به متقاضیان تعویض خودرو هشدار داد که جهت ثبت‌نام فقط به شعب نمایندگی معرفی شده توسط خودروسازان مراجعه کنند. مجری طرح جایگزینی خودروهای فرسوده با اشاره به اینکه این شرکت‌ها بین ۱۵۰ تا ۵۰۰‌هزار تومان وجه در قبال خروج خودروهای فرسوده از مردم دریافت می‌کنند، افزود: آقای «ص» در خرم آباد، آقای «ش» در چالوس و آقای «ق» در اندیمشک تعدادی از این افراد هستند. وی تاکید کرد: مسوولان طرح نوسازی خودروهای فرسوده در قبال این شرکت‌ها مسوولیتی ندارند و به دارندگان خودروهای فرسوده توصیه کرد که با مراجعه مستقیم به شعب نمایندگی منتخب ایران خودرو، سایپا و زامیاد از هدر دادن وقت و وجوه نقدی خود خودداری کنند. فاطمی ادامه داد: دیگر مراکز غیر مرتبط در سراسر کشور متعاقبا اعلام خواهد شد.

وی از متقاضیان تعویض خودروهای فرسوده که در مرحله جدید به هنگام ثبت‌نام، وجه پرداخت کرده‌اند، درخواست کرد جهت پس گرفتن وجه نقد خود به شعب نمایندگی مربوط مراجعه کنند. فاطمی تاکید کرد: این امر فقط شامل حال افرادی می‌شود که در مرحله اخیر، یعنی از ۵ مهر ۸۵ به بعد، ثبت‌نام کرده‌اند.

مجری طرح جایگزینی خودروهای فرسوده همچنین از متقاضیان خواست که در صورت اصرار شعب نمایندگی خودروسازان به تخلف، شکایت خود را با تلفن شماره ۶۶۷۲۳۷۸۰ در میان بگذارند و مطمئن باشند که با متخلفان شدیدا برخورد خواهد شد.