مژگان میرزایی - با پایان ثبت‌نام از دارندگان تاکسی‌های فرسوده، تاریخ واگذاری تاکسی‌های نو، دوشنبه ۱۷ مهرماه(امروز) اعلام شد که این خبر نشان‌دهنده آن است که مسوولان این بار به وعده‌های خود مبنی‌بر واگذاری به موقع تاکسی‌های جدید عمل می‌کنند. این تاریخ در حالی از سوی مدیر پروژه تاکسی طرح نوسازی خودروهای فرسوده اعلام شد که تعدادی از مالکان تاکسی‌های فرسوده که سال گذشته خودروهای خود را از رده‌ خارج کرده‌اند، هنوز خودروهای جایگزین را تحویل نگرفته‌اند.

مهران سالاریه، مدیر پروژه تاکسی طرح نوسازی خودروهای فرسوده در خصوص تاکسی‌های از رده‌ خارج‌شده سال گذشته، به خبرنگار ما گفت: از کل تاکسی‌های فرسوده سال گذشته ۲۱۸دستگاه تاکسی از رده خارج و اسقاط شدند که مالکان آنها هنوز خودروی خود را تحویل نگرفته‌اند.

وی در مورد زمان واگذاری این گونه خودروها گفت: در حال پیگیری تحویل این خودروها هستیم تا مالکان بتوانند ظرف مدت ۲هفته آینده خودروهای خود را تحویل بگیرند، ولی زمان دقیق آن هنوز مشخص نیست.

سالاریه زمان واگذاری تاکسی‌های نو ثبت‌نامی امسال را ۱۷ مهرماه اعلام کرد و گفت: هفته گذشته کار اسقاط تاکسی‌های فرسوده در تهران آغاز شده و از ۱۷ مهر ماه مالکان تاکسی‌های فرسوده می‌توانند برای دریافت تاکسی نو مراجعه کنند. وی ادامه داد: از زمان آغاز ثبت‌نام حدود ۲۰هزار دستگاه تاکسی فرسوده در تهران ثبت‌نام شده است.

مدیر پروژه تاکسی طرح نوسازی خودروهای فرسوده در ادامه تصریح کرد: در ابتدا قرار بود پژو GLI نیز در طرح جایگزین کردن تاکسی فرسوده مورد استفاده قرار گیرد که متاسفانه به دلایل توقف تولید این خودرو، سمند و پراید به عنوان تاکسی جایگزین در نظر گرفته شدند.

وی در مورد استقبال مردم از خودروهای واگذاری افزود: ۱۸هزار و ۸۱نفر برای تاکسی سمند ثبت‌نام کرده‌اند و مابقی متقاضیان تاکسی پراید را به عنوان تاکسی جایگزین در نظر گرفته‌اند.

وی در رابطه با استفاده از پراید به عنوان تاکسی گفت: پراید از لحاظ قیمتی خودروی مناسبی است که اکثریت مردم توان خرید آن را دارند ولی به دلیل اینکه خودروی مذکور در تهران برای اولین بار است که به صورت تاکسی واگذار می‌شود، استقبال از آن اندک بوده که مطمئنا با ورود این خودرو به بازار و شناخته شدن آن استقبال از این خودرو افزایش خواهد یافت.

وی در رابطه با واگذاری تاکسی‌های نو در شهرستان‌ها گفت: طی دو تا سه هفته آینده تاکسی‌های نو نیز در شهرستان‌ها واگذار می‌شوند. سالاریه تعداد تاکسی‌های فرسوده ثبت‌نامی در شهرستان‌ها را دوهزار و ۹۹۲دستگاه اعلام کرد و گفت: تعداد دو هزار و ۹۹۲دستگاه تاکسی فرسوده در شهرستان‌ها ثبت‌نام شد که اکثر آنها متقاضی دریافت پراید هستند.