دومین طرح بزرگ استانی گروه صنعتی ایران‌خودرو به زودی در استان آذربایجان شرقی راه‌اندازی می‌شود. «علی‌اصغر دانشیان» در مراسم افتتاح دهمین نمایشگاه بین‌المللی تبریز با اشاره به تجربه موفق راه‌اندازی خط تولید محصولات ایران‌خودرو در استان خراسان رضوی گفت: با تاسیس سایت ایران‌خودرو تبریز، چهره استان آذربایجان شرقی به یک منطقه صنعتی تغییر خواهد یافت.

مسوول راهبردی سایت ایران‌خودرو در تبریز با بیان اینکه این شرکت با بهره‌گیری از سرمایه‌های عظیم انسانی و فناوری‌های نوین خودروسازی توانسته است جایگاه رفیعی را در جهان بدست آورد، اظهار داشت: ایران‌خودرو هم‌اکنون یکی از ۱۵ شرکت برتر جهان و بزرگترین تولیدکننده خودرو در خاورمیانه است که در زمینه‌های مختلف صنعتی، تجاری و فرهنگی فعالیت دارد.

وی طراحی و تولید ۲۰۶ اس.دی محصول مشترک ایران‌خودرو و پژو فرانسه را نمایانگر حضور گسترده این شرکت در بازارهای بین‌المللی و به خصوص اروپای شرقی، آفریقا، آمریکای جنوبی و کشورهای اسلامی‌عنوان کرد و گفت: افتتاح سایت‌های سمند در جمهوری آذربایجان و بلاروس، نقطه عطفی در تاریخ صنعت ایران بود.

وی ادامه داد: شرکت ایران‌خودرو در راستای توسعه فعالیت‌های خود به زودی سایت‌های تولید سمند را در سنگال، چین و دیگر مناطق جهان به بهره‌برداری می‌رساند.