صادرات پژو 206 صندوقدار ساخت ایران آغاز شد

گروه خودرو ـ در حالی که تنها یک هفته از اخطار دوباره وزیر صنایع و معادن به شرکت پژو در خصوص تبعات عدم همکاری این شرکت فرانسوی، با سیاست‌های صادراتی و ایجاد پایگاه‌های برون مرزی ایران‌خودرو می‌گذرد و همچنین به‌رغم تنش‌های به وجود آمده بین ایران‌خودرو و پژو بر سر صادرات پژو ۲۰۶ صندوقدار، روز گذشته طی مراسمی در سالن اجتماعات شرکت ساپکو، صادرات مشترک ۲۰۶ صندوقدار (اس.دی) ساخت ایران با حضور ۱۴۰ تن از نمایندگان فروش شرکت پژو از ۲۰ کشور جهان و بدون حضور منوچهر منطقی، مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو، آغاز شد. عکس: آذین ثمرمند

به گزارش خبرنگار ما، این مراسم در حالی برگزار شد که شنیده‌ها حکایت از آن داشت که اختلافات به وجود آمده میان ایران‌خودرو و شرکت پژو هنوز به طور کامل برطرف نشده و عدم حضور منطقی و یا مسوولی از سوی وزارت صنایع و معادن دال بر این ادعا بود.

در این مراسم کیوان خجسته، مدیرمنطقه‌ای معاونت صادرات ایران‌خودرو، با اشاره به همکاری ۱۵ ساله ایران‌‌خودرو با پژو گفت: شرکت پژو در مدت حضور خود در ایران توانسته سهم بازار خود را افزایش دهد که تولید ۵۴درصد از برندهای خارجی در ایران و سهم ۳۷درصدی این شرکت از بازار خودروی کشو موید این مطلب است.

وی گفت: سال گذشته میلادی ایران‌خودرو ۵۲۰هزار دستگاه انواع خودرو را تولید کرده است که براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته قرار است تا پایان سال ۲۰۰۶ این تعداد به ۶۵۰هزار دستگاه افزایش یابد.

وی افزود: پژو ۲۰۶ صندوقدار آخرین محصولی است که ایران‌خودرو با پژو به صورت همکاری مشترک تولید کرده است که دلیل تولید این محصول استقبال از ۲۰۶ هاچ پک و تقاضای زیاد مشتریان برای تولید مدل جدید این خودرو بوده است که بر این اساس دو شرکت ایران‌خودرو و پژو تصمیم گرفتند با همکاری مشترک خود برای تولید این خودرو گام بردارند.

خجسته خاطرنشان کرد، این خودرو تمام استانداردهای مورد نیاز را زیر نظر شرکت پژو کسب کرده و تمام مراحل مربوط به آن را پشت سر گذاشته است.

دیوید ریو، مدیر منطقه شمال آفریقا و خاورمیانه شرکت پژو در ادامه این مراسم به حاضران گفت: خوشبختم که مقدم شما را در کارخانه شریک ما گرامی بدارم، شرکتی که بزرگ‌ترین خودروساز در خاورمیانه به شمار می‌رود. وی افزود: ایران‌خودرو اتومبیل‌هایی با مارک پژو برای بازار ایران تولید کرده است که از نظر سطح کیفی به استانداردهای جهانی رسیده و توانایی طراحی و ساخت خودرو را به دست آورده است.

ریو خاطر نشان کرد، ۲۰۶ صندوقدار جدیدترین نتیجه همکاری بلند مدت ایران‌خودرو و شرکت خودروسازی پژو است و این خودرو نه تنها در ایران به فروش خواهد رفت بلکه پیش‌بینی شده تا به ۳۹ کشور نیز صادر شود.

وی با اشاره به اینکه طراحی این خودرو به صورت مشترک توسط این دو شرکت به پایان رسیده است، خطاب به نمایندگان پژو گفت: این خودرو جدید در کلاس B به شما اجازه می‌دهد که خواسته‌های مشتریانی را که در بازارهایتان به خودرو سدان اهمیت می‌دهند برآورده سازید.

وی افزود: در اغلب بازارها ۵۰درصد خودروهای به فروش رفته از نوع سدان بوده و معمولا سه خودرو پرفروش در آن بازارها، از این نوع هستند.

مدیر منطقه شمال آفریقا و خاورمیانه شرکت پژو افزود: خودرو ۲۰۶ صندوقدار با برخورداری از طرحی قوی، از رقبایش جلوتر بوده و از وجهه و اعتبار خانواده ۲۰۶ بهره می‌برد.

وی خاطرنشان کرد: ۲۰۶صندوقدار که در کارخانه ایران‌خودرو تولید می‌شود از نظر دقت در تولید مشابه خودروهایی است که در کارخانه‌های شرکت پژو سیتروئن ساخته می‌شود و بیش از ۳۰مهندس پژو سیتروئن هر روز با دوستان ایرانی خود همکاری می‌کنند تا به آنان در دستیابی به سطح کیفی پیش‌بینی شده برای پژو یاری رسانند.

حوزه‌های صادراتی و تاریخ عرضه پژو ۲۰۶ صندوقدار

دیوید ریو گفت: تمام کشورهایی که پژو در آنها نمایندگی دارد در ماه سپتامبر یا اکتبر قادر خواهند بود این خودرو را به فروش برسانند.

وی در خصوص قیمت ۲۰۶صندوقدار گفت: در خصوص قیمت این خودرو قبلا صحبت شده است اما من تاکید می‌کنم که ایران‌خودرو و پژو واقعا تلاش خود را صرف کرده‌اند تا این خودرو به بهترین قیمت عرضه شود.

وی ابراز امیدواری کرد در سال ۲۰۰۷ بیش از ۱۳هزار دستگاه ۲۰۶ صندوقدار در سراسر دنیا به فروش برسد.

ایران‌خودرو تولیدکننده انحصاری ۲۰۶صندوقدار

امیر البدوی، قائم‌مقام مدیرعامل در امور مطالعات و برنامه‌ریزی استراتژیک در حاشیه این مراسم به خبرنگاران گفت: براساس قرارداد مشترک پژو و ایران‌خودرو اتومبیل ۲۰۶صندوقدار به ۳۹ بازار هدف صادر خواهد شد.

وی افزود: بازارهای هدف صادرات این خودرو شامل کشورهای آفریقا، خاورمیانه، حوزه بالکان و خلیج‌فارس است و ایران‌خودرو تولیدکننده انحصاری این خودرو به شمار می‌رود.

البدوی در ادامه افزود: ۲۰۶صندوقدار برای نخستین بار در اردیبهشت‌ماه سال‌جاری در ایران معرفی شد و در پاییز امسال در بازارهای جهانی به فروش می‌رسد.

بیانیه مطبوعاتی مشترک ایران خودرو و پژو

ایران خودرو بزرگ‌ترین خودروساز در خاورمیانه به تازگی صادرات پژو ۲۰۶‌اس‌دی را آغاز کرده و به همین مناسبت بیش از ۱۵۰ نماینده پژو و همچنین نمایندگان فروش ایران خودرو در سطح داخلی و بین‌المللی به محل کارخانه تولید ۲۰۶‌اس‌دی دعوت شده‌اند.

براساس قرارداد بین ایران خودرو و خودروسازی پژو ۲۰۶‌اس‌دی به ۳۹ بازار هدف صادر خواهد شد.

فکر ابداع ۲۰۶اس‌دی که برای نخستین بار در نمایشگاه خودروی فرانکفورت در معرض دید عموم قرار گرفت توسط متخصصان ایرانی به وجود آمد و با همکاری خودروسازی پژو توسط شرکت ایران خودرو، تولیدکننده انحصاری ۲۰۶اس‌دی تولید می‌شود.

۲۰۶اس‌دی که برای نخستین بار در اردیبهشت ۱۳۸۵ در ایران معرفی شد در پاییز امسال در بازارهای بین‌المللی به فروش خواهد رسید.

میهمانان پس از استحضار از شرح مراحل مختلف همکاری‌های صنعتی جهت تولید ۲۰۶اس‌دی به بازدید از سالن‌های گوناگون تولید در ایران خودرو پرداختند.

آنان به خصوص تحت تاثیر سطح فناوری به کارگرفته و پایبندی این شرکت جهت نیل به معیارهای کیفی پژو قرار گرفتند.

در عین حال ایران خودرو برنامه فروش ۴۰هزار دستگاه از ۲۰۶اس‌دی در بازار ایران را دارد.

ایران خودرو یکی از سریع‌الرشدترین سازندگان وسایط نقلیه در خاورمیانه و غرب آسیا است و برنامه فروش ۶۵۰هزار دستگاه خودرو تا پایان سال جاری ایرانی را دارد.

این شرکت چند سال پیش خودروی ساخت خود، سمند را به بازار داخلی عرضه نمود و به تازگی نیز تولید انبوه آن در بلاروس و آذربایجان را آغاز کرده است.

سمند در آینده نزدیک در دیگر بازارهای بین‌المللی همچون چین، سوریه، ونزوئلا و سنگال تولید خواهد شد.

در ادامه این مراسم شرکت‌کنندگان از بزرگ‌ترین و مجهزترین سالن بدنه‌سازی در خاورمیانه به نام خلیج‌فارس بازدید به عمل آوردند که براساس اعلام مسوولان ایران خودرو این سالن مجهز به ۲۸۰ روبات است که تا سقف ۶۰هزار دستگاه در سال برای بازارهای داخلی و خارجی بدنه ۲۰۶ صندوق‌دار تولید می‌کند.