گروه خودرو - اگر شرکت پژو در قرارداد خود با ایران‌خودرو مجوز صادراتی برای پژو ۲۰۶ اس.دی را صادر نکرد، به این دلیل بود که ایران‌خودرو را باور نداشت. اما فروش ۵۰۰دستگاه پژو ۲۰۶ آن هم در مدت زمان ۳ماه، کمپانی خودروسازی پژو را بر آن داشت که بر اصول و تعهدات خود نسبت به این شرکت ایرانی پایبند بماند. این شرکت فرانسوی پس از حضوری طولانی در کشور روسیه توانسته بود در سال ۲۰۰۵ تنها ۲هزار دستگاه پژو ۲۰۶ به فروش برساند. قیمت تمام شده پژو در ایران و فاصله کم جغرافیایی که تا حدی هزینه حمل را در این زمینه کاهش می‌دهد باعث برتری ایران‌خودرو در این زمینه شد. حال صادرات ۵۰۰دستگاهی پژو ۲۰۶ ساخت ایران، اگر نگوییم منجر به وحشت این شرکت فرانسوی شد، اما تا حدودی توانایی‌های ایران‌خودرو را نزد پژو ارتقا داد.

اگرچه پس از اخطار هفته گذشته وزیر صنایع و معادن کشورمان همگان بر این باور بودند که شکاف بین روابط ایران‌خودرو و پژو عمیق‌تر شده است اما پس از گذشت یک‌هفته شاهد حضور بیشتر نمایندگان پژو از سراسر دنیا در ایران بودیم.

همچنین گفته می‌شد که در پژو نوعی دو دستگی در خصوص ادامه همکاری با ایران‌خودرو به‌وجود آمده که حضور این نمایندگی‌ها نشان‌دهنده این نکته است که ظاهرا دسته موافقان در پژو بر مخالفان غالب شده‌اند چرا که گفته‌های مدیر منطقه‌ شمال آفریقا و خاورمیانه شرکت پژو نشان می‌دهد که این شرکت به‌رغم تنش‌های به‌وجود آمده، امید زیادی دارد تا به‌وسیله صادرات پژو ۲۰۶ صندوقدار که گفته می‌شود حاصل فکر و ایده ایرانی است، سهم خود را در فروش و بازار جهانی افزایش دهد. از طرفی هم ایران پایگاه خوبی برای فروش محصولات پژو به شمار می‌رود تا جایی که بعد از فرانسوی‌ها، ایرانیان بزرگ‌ترین مشتریان محصولات شرکت پژو به شمار می‌‌آیند و اغلب از محصولات تولیدی این شرکت راضی‌اند.

اما این نکته نباید فراموش شود که شروع صادرات پژو ۲۰۶ صندوقدار پایان تنش‌ و اختلافات به وجود آمده میان پژو و ایران‌خودرو نیست، اما گامی بلند در جهت رفع این تنش‌ها و اختلافات است.