ایرنا - شرکت‌های ژاپنی سازنده خودرو تویوتا و نیسان دیروز اعلام کردند به علت تنش‌های بوجود آمده با چین تصمیم گرفته‌اند تولید این خودروها را در چین کاهش بدهند زیرا این تنش‌ها خرید خودروهای ژاپنی را تحت تاثیر قرار می‌دهد. سخنگوی شرکت تویوتا به خبرگزاری فرانسه گفت: «شعبه‌های ما در چین تولید خود را بر اساس تقاضای موجود تنظیم می‌کنند.»

به گزارش خبرگزاری فرانسه از توکیو، وی گفت شرایطی که در حال حاضر بین ژاپن و چین به وجود آمده است بر فروش تویوتا تاثیر می‌گذارد.

شرکت خودروسازی تویوتا سه کارخانه مونتاژ در چین دارد که سالانه هشتصد هزار خودرو تولید می‌کند.نخستین شرکت خودروسازی ژاپن علاوه بر این هشتصد و شصت نمایندگی فروش در سراسر جهان دارد.

سخنگوی شرکت خودروسازی نیسان نیز گفت با توجه به موقعیت کنونی بازار و تعطیلاتی که در کشور چین در پیش است تولید خودرو نیسان از بیست و هفتم سپتامبر تا هفتم اکتبر به حالت تعلیق درخواهد آمد.

هفته نخست ماه اکتبر (از روز اول تا هفتم)‌ در کشور چین در چارچوب جشن‌های سالگرد تاسیس جمهوری خلق چین در اول اکتبر هزار و نهصد و چهل و نه تعطیل است.

سخنگوی نیسان افزود: «‌تولید این خودرو در چین روز هشتم اکتبر از سر گرفته خواهد شد و ما درباره شرایط تولید بر اساس اوضاع بازار انعطاف‌پذیر خواهیم بود.»

شرکت نیسان نیز سه کارخانه مونتاژ خودرو در چین دارد و در سال دو هزار و یازده یک میلیون و یکصد و نود و هشت هزار خودرو نیسان در این کشور تولید کرده است.