گروه خودرو - جای خالی صندلی سعید مدنی در پارس خودرو بعد از گذشت دو هفته با انتصاب روح‌الله صمدی مله پر شد تا به این ترتیب تغییر و تحولات سایپا شکل کامل‌تری به خود بگیرد. اما از آنجا که پارس خودرو زیرمجموعه مهمی برای سایپا محسوب می‌شود انتخاب مدیرعامل جدید آن بسیار پر حدس و گمان بود. البته با وجود تمام این حدس و گمان‌ها و حتی مطرح شدن دو گزینه جدی برای این سمت، سایپایی‌ها اتفاقات را طور دیگری رقم زدند تا به این ترتیب تمام پیش‌بینی‌ها بی‌نتیجه باقی بماند. در نهایت هم دو روز قبل و پس از سکوتی طولانی که سایپایی‌ها پیش گرفته بودند نام مدیرعامل جدید پارس خودرو به رسانه‌ها اعلام شد.

اما صمدی مله که به عضویت او در هیات مدیره سایپا و مدیرعاملی او در شرکت سایپاشمال نیز می‌توان اشاره کرد در حالی از سوی مدنی به مدیرعاملی پارس خودرو انتخاب

شده است که پیش از این از سوی او به سمت قائم مقامی سایپا هم منصوب شده بود.

در کارنامه صمدی مله که دانش آموخته دانشگاه صنعتی امیرکبیر است مدیریت بخشی از پروژه آزادراه قزوین - زنجان مشاهده می‌شود. او همچنین از اعضای تیم راه‌اندازی بورس فلزات بوده که در راه‌اندازی شرکت رینگ سایپا در خرمشهر هم نقش داشته است. مدیریت پروژه گونی بافی آبادان و سایپا سیلندر در ایلام نیز از جمله فعالیت‌های او در مناطق محروم است.

انتصاب صمدی مله در حالی بود که او کمرنگ‌ترین گزینه برای این سمت به شمار می‌آمد که در نهایت انتخاب او به مدیر عاملی پارس خودرو به تمام حدس و گمان‌ها پایان داد.