شرکت خودروسازی چری و دوج آمریکا قصد دارند یک خودرو دو دیفرانسیل را به صورت مشترک تولید کنند. به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران، این محصول که هارنت نام دارد، قرار است در نمایشگاه خودرو فرانکفورت پرده‌برداری شود. این خودرو با ظاهری که یادآور بوفالو آمریکایی است، یک خودروی شاسی بلند کلاس کوچک محسوب می‌شود که از یک موتور ۱۷۰ اسب‌بخاری با توربوشارژ بهره می‌برد. شرکت دوج اعلام کرده است قصد دارد تا سال ۲۰۰۹ حدود ۲۰‌مدل جدید تولید کند که ‌این محصول مشترک از آن جمله است.

این شرکت که زیرمجموعه کرایسلر محسوب می‌شود برای حضور در بازار چین با شرکت چری همکاری می‌کند و چری نیز برای آن‌که بتواند به بازار آمریکای شمالی راه یابد با دوج همکاری می‌کند.

تولید شرکت جوان چری که کار خود را از سال ۲۰۰۱ با تیراژ ۲۸‌هزار دستگاه آغاز کرده، هم‌اکنون به ۳۰۰‌هزار دستگاه رسیده است و صادرات این شرکت نیز در سال گذشته میلادی ۵۰‌هزار دستگاه بود که ۵۳ نماینده فروش در جهان داشته است. همچنین تاکنون روسیه بازار اصلی صادرات این شرکت بوده که در آینده نزدیک ایران جایگزین آن خواهد شد.

در شرکت چری هم‌اکنون ۱۶‌هزار نفر مشغول فعالیت هستند که سه‌هزار نفرشان در قسمت طراحی مدل‌های جدید در مرکز تحقیقات کار می‌کنند و این شرکت با همکاری شرکت‌های اروپایی مانند AVL اتریش نیز به طراحی موتور می‌پردازد و سالانه ۴۰۰‌هزار موتور تولید می‌کند که ۱۰۰‌هزار دستگاه آن به خارج از چین از جمله ‌ایتالیا صادر می‌شود.