تولید عمده محصولات سایپا به صورت گازسوز

ایسنا - از شهریور امسال تولید تمامی محصولات عمومی سایپا به صورت گاز سوز خواهد بود و تا پایان سال نیز ۳۵۰هزار دستگاه خودرو گازسوز تولید خواهیم کرد. احمد قلعه‌بانی، مدیر عامل سایپا، با بیان این مطلب افزود: شرکت سایپا از شهریور امسال بیشتر محصولاتش را به صورت گازسوز تولید خواهد کرد. هم‌اکنون روزی ۶۰۰ دستگاه خودرو گازسوز در سایپا تولید می‌شود که تا ۲۰ روز آینده به هزار دستگاه خواهد رسید و پس از مدتی روزانه ۱۵۰۰ دستگاه خودرو گازسوز تولید خواهیم کرد.

وی ادامه داد: از شهریور امسال تولید تمامی محصولات عمومی سایپا به صورت گاز سوز خواهد بود و تا پایان سال نیز ۳۵۰هزار دستگاه خودرو گازسوز تولید خواهیم کرد. البته تولید محصولاتی مانند زانتیا و ریو به دلیل شرایط خاص آنها به صورت بنزینی خواهد بود.

قلعه‌بانی همچنین درخصوص مشکل تامین مخزن نیز گفت: مشکل تامین مخزن را برطرف کرده‌ایم و امسال حدود ۵۰۰هزار مخزن خودروهای دوگانه‌سوز را از کره، چین، هند و روسیه تامین می‌کنیم.

در سال گذشته کمتر از ۱۰۰هزار دستگاه خودرو گازسوز تولید شد، حال آنکه برنامه تولید ۲۸۰هزار خودرو تصویب شده بود.

در قانون بودجه امسال هم ذکر شده که دولت موظف است طی پنج سال سه‌میلیون دستگاه خودرو را گازسوز کند که سالانه معادل ۶۰۰هزار خودرو پایه‌گازسوز است.