خبرگزاری موج - از نیمه دوم سال جاری تولید ون‌های ۱۰‌نفره در شرکت زامیاد آغاز خواهد شد. حسین عابد مدیرعامل شرکت زامیاد، با بیان این مطلب افزود: خودروی «ون» زامیاد با همکاری ایویکو و شریک‌های چینی آن تولید می‌شود.

وی در پاسخ به اینکه آیا تولید مینی‌بوس گاز‌سوز در برنامه زامیاد قرار ندارد، گفت: هم اکنون برنامه تولید مینی‌بوس گازسوز در برنامه شرکت نیست اما از نیمه دوم امسال تولید مینی‌بوس‌های ۱۹ نفره دیزلی را آغاز خواهیم کرد. عابد در ادامه با بیان اینکه از ماه آینده تولید روزانه اتوبوس شهری به شش دستگاه افزایش می‌یابد، بیان کرد: از تیرماه امسال و در ضلع جنوبی سالن فعلی تولید اتوبوس شهری، شاهد افزایش ظرفیت تولید هستیم به طوری که این تولید به روزانه تا شش دستگاه اتوبوس می‌رسد.وی با بیان اینکه اتوبوس‌های تولیدی زامیاد با برند ایویکو (IVECO) و بر پایه شاسی ایریس باس (IRISBUS) است، تصریح کرد: ظرفیت تولید اتوبوس‌های شهری زامیاد سالانه یک‌هزار دستگاه است.

مدیرعامل زامیاد در خصوص داخلی سازی اتوبوس‌های شهری زامیاد گفت: هم‌اکنون نزدیک به ۴۹‌درصد این اتوبوس‌ها ساخت داخل است و پیش‌بینی می‌شود که در فاز دو به ۶۰‌درصد افزایش یابد.