گروه خودرو- تخلف خودروسازها در بی‌توجهی به کیفیت و استاندارد خودروهای تولیدی، این بار واکنش و عکس‌العمل وزارت کشور را به همراه داشته است، به‌طوری که معاون عمرانی وزیر کشور روز گذشته در گفت‌وگو با خبرگزاری ایسنا به خودروسازهای کشورمان هشدار داد که در صورت عدم رفع موارد ناایمن در خودروهای تولیدی از شماره‌گذاری آنها ممانعت به عمل خواهد آمد. هر چند الزام خودروسازهای داخلی به رعایت ایمنی استاندارد از سوی مراجع مختلفی همچون مجلس، موسسه استاندارد و یا بالاترین مقام‌های اجرایی کشور پیگیری شده و طی سال‌ها قبل نیز این پیگیری به طور جدی مورد اعمال قرار می‌گرفت اما ادامه تولید خودروهای بی‌کیفیت این سوال را در ذهن هر مصرف‌کننده‌ای به وجود می‌آورد که نظارت جدی که سال‌ها است مطرح می‌شود، اکنون به کجا رسیده که این بار وزارت کشور پاپیش نهاده تا از حق و حقوق مصرف‌کننده داخلی دفاع کند.

سیدمهدی هاشمی، معاون عمرانی وزیر کشور روز گذشته چنین عنوان کرده که مواردی از نبود ایمنی و استاندارد در خودروهای داخلی دیده شده است که اگر خودروسازها نسبت به رفع آن اقدام نکنند از شماره‌گذاری آن‌ها جلوگیری خواهد شد. ظاهرا وزارت کشور پس از نیروی انتظامی که سال گذشته موارد تخلف خودروسازها را به رسانه‌ها کشاند، تصمیم بر آن دارد که جزئیات تازه‌ای از تخلف خودروسازها را در مورد استاندارد و کیفیت اعلام عمومی کند.

سیدمهدی هاشمی در مورد برنامه وزارت کشور مبنی بر الزام خودروسازها، به رعایت موارد کیفی دو نکته را متذکر شده است.

اول اینکه در صورت ادامه تخلف خودروسازها از تردد و شماره‌گذاری خودروهای تولیدی آنها جلوگیری می‌شود و دوم اینکه موارد تخلف خودروسازها به اعلام عمومی خواهد رسید.معاون عمرانی وزیر کشور همچنین با بیان این مطلب که درحال حاضر سطح استاندارد خودروها قابل قبول نیست اذعان کرده است که برخی از خودروهای تولیدی که با سهمیه‌بندی بنزین نیز از استقبال بیشتری برخوردار شده‌اند فاقد ایمنی لازم هستند.

وی تاکید کرده است که از نظر وزارت کشور در نظر گرفتن جریمه برای خودروسازها دیگر قابل قبول نیست و باید تصمیمات جدی‌تر در این زمینه اتخاذ شود.

هاشمی جلوگیری از تولید و یا عدم شماره‌گذاری را به عنوان برخورد جدی با خودروسازها خواند و اظهار امیدواری کرد که برخورد وزارت کشور با خودروسازها به این مرحله کشیده نشود.