خبرگزاری مهر- رییس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی‌گفت: براساس گزارش سازمان بهداشت جهانی سالانه یک‌میلیون و ۲۰۰‌هزار نفر در دنیا بر اثر حوادث رانندگی کشته و ۵۰‌میلیون نفر نیز مجروح، مصدوم و معلول می‌شوند. سردار محمد رویانیان صبح روزگذشته در سمینار بین‌المللی ایمنی درجاده‌ها، به وقوع ۲۰۰‌هزار تصادف منجر به جرح طی سال گذشته اشاره کرد و افزود: این تصادفات در معابر شهری و جاده‌ ای رخ داده و براساس آن ۲۷‌هزار و ۵۰۰ نفر جان خود را از دست داده‌ و ۲۷۶‌هزار نفر نیز مجروح و مصدوم شدند.

وی با اشاره به اینکه روزانه حدود ۲۰میلیارد تومان هزینه خسارات ناشی از تصادفات رانندگی در کشور می‌‌شود گفت: همچنین هزینه خسارات سالانه معادل ۷‌هزار‌میلیارد تومان خواهد بود.

وی افزود: بیش از ۹‌میلیون و ۲۰۰‌هزار خودرو از ابتدای تولید خودرو در ایران تا کنون شماره‌گذاری شده‌اند و خوشبختانه یا متاسفانه این رشد در سال‌های اخیر بسیار زیاد شده است و به عنوان مثال در سال ۸۵ یک‌میلیون و ۲۰۰‌هزار خودرو شماره‌گذاری شده که این رقم حاکی از رشد ۱۲‌درصدی تولید خودرو در سال ۸۵ نسبت به ۸۴ است.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی‌گفت: در سال گذشته با ۱۶‌درصد رشد وسایل نقلیه نسبت به سال‌های گذشته روبه‌رو بوده‌‌ایم و این درحالی است که رشد بخش‌های زیر ساختی راه‌ها تنها ۵/۱‌درصد بوده است.

سرداررویانیان گفت: ۱۰۰‌میلیارد تومان اعتبار برای تقویت پلیس از سوی دولت و مجلس شورای اسلامی‌تخصیص یافته که این اقدام یکی از زمینه‌های بسیار مطلوب همکاری با پلیس در جهت کاهش تخلفات و تصادفات جاده‌‌ای است.

اما هنوز این اعتبارات به دست پلیس نرسیده است و امیدواریم هر چه سریعتر نسبت به تخصیص این اعتبارات اقدام شوند.