گروه خودرو- مدیر عامل شرکت راین خودرو روز گذشته در گفت‌وگو با خبرنگار ما، تعطیلی کارخانه «کرمان‌خودرو» را تکذیب و بر این نکته تاکید کرد که خبر ورشکستگی این کارخانه که همزمان با اعتراضات کارگری مطرح شد، دروغ محض است. اوایل ماه جاری با عدم تمدید قرارداد ۳۲۰نفر از کارگران کارخانه کرمان‌خودرو، این شرکت برای مدتی تعطیل شد که همزمان با آن خبر ورشکستگی کارخانه مذکور نیز در رسانه‌ها به چاپ رسید. در همین حال رییس اداره کار شهرستان بم نیز با تایید اعتراضات و تعطیلی کارخانه از وجود مشکلات عدیده‌ای در این شرکت خبر داد. حال برخی کمبود قطعات موردنیاز برای تولید خودرو، را مشکل کارخانه کرمان‌خودرو خوانده و تحریم‌های جاری را منجر به بروز چنین مشکلاتی می‌دانستند. روز گذشته مدیر عامل شرکت راین خودرو ورشکستگی و تعطیلی «کرمان‌خودرو» را تکذیب و آن را شایعه‌ رسانه‌ای خواند.

وی بروز مشکلات و مسائلی که منجر به کاهش ظرفیت تولید در این کارخانه شده است را تکذیب نکرد ولی تاکید کرد که روند تولید دو خودروی «ورنا و آونته» در کارخانه مذکور ادامه دارد. مهندس اکبر اعتراضات کارگری را امری عادی در واحدهای تولیدی خواند و اظهار داشت که تعداد اندکی از کارگران این کارخانه به دلیل تعدیل نیروی انسانی با وجود پرداخت حق و حقوق، دست به شیطنت زده که منجر به اتفاق جاری شد.

وی همچنین مشکل نقدینگی در کرمان‌خودرو را تایید و عنوان کرد که این مساله در حال حاضر گریبانگیر بسیاری از واحدهای تولیدی در ایران است.