ایسنا- رییس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی با اشاره به این که کمربند جزو تجهیزات ایمنی خودروها است، از کنترل شدید کمربند ایمنی در تمامی شهرها، جاده‌ها و روستاهای کشور خبر داد. محمد رویانیان، با اشاره به این که عامل بیش از ۶۰‌درصد از مرگ و میر تصادفات ضربه به سر به دلیل نبستن کمربند ایمنی است، افزود: در حال حاضر تعدادی از خودروهای تولیدی مشکل کمربند ایمنی دارند که راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی در حال پیگیری موضوع است.

وی با اشاره به این که راهور ناجا آخرین استانداردهای کمربند ایمنی خودروها را اخذ کرده است، افزود: بر اساس ماده ۲۲۰ آیین‌نامه راهنمایی و رانندگی، رانندگان و سرنشینان وسایط نقلیه موظفند هنگام حرکت وسیله کمربند ایمنی خود را بسته نگهدارند همچنین سوار کردن کودکان کمتر از ۱۲ سال در جلوی خودروها و در آغوش گرفتن کودک هنگام رانندگی در صندلی جلو ممنوع است.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی با تاکید بر این که بر اساس این آیین‌نامه، خودروها و موتورسیکلت‌های ساخت داخل و وارداتی باید از لحاظ ایمنی و کیفیت استانداردهای مصوب مؤسسه استاندارد را دارا باشند، گفت: چنانچه وسایط نقلیه، علایم و تجهیزات پیش‌بینی شده همچون کمربند ایمنی استاندارد را نداشته باشند، راهنمایی و رانندگی می‌تواند از شماره‌گذاری آنها جلوگیری کند.