گروه خودرو- یک مقام آگاه در گفت‌وگو با «دنیای اقتصاد» از قرعه‌کشی مرحله دوم تندر ۹۰ طی هفته آینده خبر داد. وی افزود: کمیته تندر ۹۰ سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران همانند دور نخست بر این قرعه‌کشی نظارت خواهد داشت تا این خودرو به صورت عادلانه به ثبت‌نام‌کنندگان تحویل داده شود.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگار ما در خصوص اینکه مشکلات کمبود قطعه این خودرو برای دور دوم برطرف شده است یا خیر، گفت: قطعات مورد نیاز برای تولید تندر ۹۰ از گمرک ترخیص شده و هیچ مشکلی برای این مرحله وجود نخواهد داشت.

مرحله نخست قرعه‌کشی تندر ۹۰ چندی پیش در سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران برگزار شد تا براساس وعده مسوولان تندر ۹۰ خردادماه به مشتریان تحویل داده شود اما با توجه به اینکه قرار است ۳۰ روز پس از پرداخت قسط آخر، به برندگان، خودرو تحویل داده شود، بنابراین عرضه تندر ۹۰ در خردادماه کاملا منتفی است. حال با توجه به این موضوع در صورتی که هفته آینده دور دوم قرعه‌کشی تندر ۹۰ برگزار شود تحویل خودرو به برندگان این دوره احتمالا به مردادماه موکول خواهد شد.

از طرفی مهرداد بذرپاش، مدیرعامل پارس خودرو، در مجمع عمومی عادی سالانه این شرکت گفته است هم اکنون پارس خودرو در صورت تامین قطعات آمادگی دارد روزانه ۲۰۰ دستگاه تندر ۹۰ تولید کند که در نیمه دوم سال‌جاری این ظرفیت به ۵۰۰ دستگاه در روز افزایش خواهد یافت. بذرپاش که در جمع سهامداران سخن گفته، تولید این خودرو را در صورتی امکان‌پذیر می‌داند که قطعات به موقع تامین شود. اگرچه وی ظرفیت بالای تولید این خودرو و خط تولید مدرن شرکت متبوعش را به رخ دیگر رقیب خود می‌کشد اما اگر قطعه‌ای نباشد خط تولید، چه سنتی و چه مدرن، بلا استفاده خواهد ماند همچنان که ماه‌ها است بلا استفاده مانده و با ظرفیت پایینی مشغول به کار است.