خبرگزاری فارس- عضو انجمن قطعه‌سازان گفت: نمایندگان شرکت پژو سیتروئن و سرمایه‌گذاران سوری برای سرمایه‌گذاری در صنعت قطعه ایران به زودی به ایران سفر می‌کنند. عضو انجمن خودروسازان با بیان این مطلب گفت: مذاکرات تولید قطعات پژو در ایران از یک سال قبل آغاز شده است که در عین حال روند صادرات قطعه کند است زیرا باید قطعات ساخته شده مورد نظارت قرار گرفته و درجه بگیرند.

ساسان قربانی افزود: تیمی از قطعه‌سازان نیز بر روی صادرات به سوریه کار می‌کند و قرار است بخشی از قطعات با مشارکت قطعه‌سازان ایرانی در سوریه تولید شود.

وی اظهار داشت: طی هفته‌های آینده گروهی از قطعه‌سازان سوری نیز به ایران سفر کرده و ضمن بازدید از واحدهای قطعه‌ساز ایرانی در سمیناری که تشکیل خواهد شد شرکت می‌کنند.

وی گفت: ضروری است توان تحقیق و توسعه خود را در واحدهای تولیدی افزایش دهیم، در این صورت شرکت‌ها می‌توانند وارد بازارهای جهانی شوند.

قربانی اضافه کرد: خواست طرف‌های خارجی از شرکت‌های ایرانی داشتن توان طراحی است که این کار در ایران توسط چند شرکت شروع شده است.

عضو انجمن قطعه‌سازان با بیان اینکه وزیر صنایع و معادن به توسعه R&D در شرکت‌ها علاقه‌مند است از دولت خواست به دلیل هزینه بر بودن تحقیقات در قالب تسهیلات به فعالیت‌های تحقیق و توسعه شرکت‌ها کمک کند.

وی تاکید کرد: حلقه مفقوده صنعت قطعه‌سازی ایران تحقیق و توسعه است و اگر این بحث در صنعت قطعه‌سازی فعال شود دیگر نیازی نخواهد بود که ما به دنبال مشتری خارجی برای صادرات بگردیم بلکه آنها به دنبال صنعت‌گران ایرانی خواهند بود.