گروه خودرو - گستره پروژه گاز سوز کردن خودروها به کامیون‌ها نیز رسیده و گفته‌های برخی از مسوولان صنعت خودروی کشور دال بر آغاز گاز سوز کردن خودروهای سنگین جاده‌ای در سال جاری است. ایده گاز سوز کردن کامیون‌ها در حالی شکل گرفته که عمده کامیون‌های در حال تردد کشور فرسوده به شمار می‌آید و کامیون‌داران نیز اغلب از توان مالی پایینی برخوردارند و نمی‌توانند اقدام به نوسازی کامیون‌های فرسوده خود کنند.

بنابراین پروژه گاز سوز کردن کامیون‌ها نیازمند نوسازی ناوگان خودروهای سنگین جاده‌ای در کشور است تا محصولاتی جایگزین این کامیون‌ها شود که استانداردهای روز دنیا را در خود داشته باشد.

از آنجا که در خصوص موتور خودروهای سنگین هنوز موتور پایه گاز سوزی ساخته نشده است تمامی کامیون‌ها براساس سوخت گازوئیل به بازار عرضه می‌شود که گازوئیل‌های نامرغوب موجود در کشور باعث کاهش بازدهی این نوع خودروها شده است.

داوود میرخانی رشتی دبیر پیشین انجمن خودروسازی ایران در گفت‌وگو با دنیای اقتصاد دیدگاهی را مطرح می‌کند که براساس آن دولت باید گازوئیل پاک را وارد کشور کند تا دیگر نیازی به گاز سوز کردن کامیون‌ها نباشد.

وی معتقد است اگر دولت به چنین اقدامی دست بزند با توجه به این که قیمت تمام شده گازوئیل پایین است کامیون‌های جدید از این سوخت استفاده خواهند کرد و به دلیل پایین بودن میزان آلایندگی گازوئیل پاک دیگر نیازی به گاز سوز کردن کامیون‌ها نخواهد بود.