گروه خودرو- در حال حاضر عوامل تولید خودروی تندر-۹۰ از جمله خودروسازها و سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران دلیل تاخیر ورود این خودرو را ناهماهنگی در برنامه‌ریزی شرکت رنو و عدم ترخیص قطعات تندر-۹۰ از گمرک جمهوری اسلامی ایران می‌خوانند. آنچه طی یک ماه گذشته به مطبوعات و رسانه‌های خبری انتقال داده شده ناهماهنگی‌های این شرکت خودروساز بزرگ دنیا است که ظاهرا در هیچ کجای دنیا به استثنای ایران با مشکل تولید ال-۹۰ برخورد نکرده است.

هم‌اکنون خودروی لوگان با برند ال-۹۰ در بیش از ۱۰ کشور دنیا تولید و یا در حال برنامه‌ریزی برای قرار گرفتن در خط تولید است. در این کشورها از عقد قرارداد تا افتتاح خط تولید با ضرباهنگ آرامی پیش رفته این در حالی است که در ایران با تعویض اختیارات دولت هشتم به نهم و روی کار آمدن دولتمردان جدید صنعتی این پروژه در شرایط خاصی قرار گرفت. حال پروژه مذکور در نقطه‌ای قرار گرفته که از یک طرف مسوولان می بایست به متقاضیان ثبت نامی این خودور پاسخگو باشند و از سوی دیگر اجرای تعهدات قید شده در قرارداد عوامل پروژه یاد شده را تحت فشار قرار داده است. اما دو خودروساز تولیدکننده تندر- ۹۰ در اخبار رسمی از آمادگی خود برای تولید انبوه و به موقع این خودرو خبر می‌دهند این در حالی است که هم‌اکنون توپ انتقاد در زمین شرکت رنو است. اینکه شرکت رنو این خودروساز معتبر جهانی چرا زیر بار تعهدات خود نمی رود سوالی است که هنوز پاسخی برای آن شنیده نشده و روابط‌عمومی شرکت رنو - پارس نیز در این خصوص بسیار انفعالی عمل می‌کند. طبق اخبار موثق مشکل شرکت رنو با قطعه‌سازان ایرانی است که هنوز به سطح استانداردهای این شرکت نرسیده‌اند.

از سویی دیگر شرکت رنو نیز اعلام کرده تا قطعات این خودرو که قرار است در ایران تولید شود به سطح استانداردهای این شرکت نرسد تولید انبوه را آغاز نخواهد کرد. عملکرد شرکت رنو را بایستی به فال نیک گرفت چرا که اگر چنین سختگیری‌هایی از ابتدا در صنعت خودروسازی صورت می‌گرفت، به طور حتم هیچ خودروی بی‌کیفیتی در کشور تولید نمی‌شد. همچنین ثبت‌نام کنندگان خوروی تندر- ۹۰ نیز خوشحال باشند چرا که اگر خودروی خود را با تاخیر تحویل بگیرند اما این اطمینان را داشته باشند که صاحب خودرویی خواهند شد با ضریب ایمنی فوق‌العاده‌ای که هیچ قطعه غیراستانداردی در آن به کار نرفته است.