کره در راه رسیدن به بلندترین جایگاه در صنعت تولید GPS خودرو

در کره جنوبی از هر ۱۰ راننده یک نفر از مکان نمای ماهواره‌ای استفاده می‌کند. به گزارش موج، مکان نماهای ماهواره‌ای (GPS) در صنعت خودروسازی پیشرفته بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته‌اند. شاید تا چندی پیش مکان نماهای ماهواره‌ای از امکانات خودروهای لوکس به شمار می‌آمدند، اما امروز این سیستم در خودروهای معمولی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. در کره بازار مکان نماهای ماهواره‌ای بسیار مناسب است بطوری که از هر ۱۰ راننده یک نفر از مکان نمای ماهواره‌ای استفاده می‌کند. صنعت تولید مکان نمای خودرو در کره طی سال‌های اخیر از پیشرفت شگرفی برخوردار شده است.

مکان نماهای خودروی کره‌ای امروز به عنوان بهترین مکان نماهای موجود در بازار شناخته می‌شوند. در کره ۵ شرکت کار ساخت نرم‌افزارهای مکان نمای خودرو را بر عهده دارند که همگی از بزرگ‌ترین سازندگان نرم‌افزارهای مکان نمای خودرو جهان به شمار می‌آیند. ماندو مپ‌اند سافت برترین سازنده نرم‌افزارهای مکان نمای خودرو در کره و دومین سازنده بزرگ نرم‌افزارهای مکان نمای خودرو در جهان است. این شرکت الکترونیکی بیش از ۶۰‌درصد بازار مکان نمای خودروی کره را به تنهایی در اختیار دارد.

اما چگونه این شرکت کره‌ای موفق به غلبه بر رقبای آمریکایی، آلمانی و ژاپنی خود شده است؟ ما به دنبال پاسخ این سوال عازم کره شدیم و در آنجا با پیچیده‌ترین و پیشرفته‌ترین سیستم انتقادات و پیشنهادات و ارتباطات بین فروشنده و خریدار روبرو شدیم. ماندو مپ‌اند سافت بیش از ۱۰‌هزار انتقاد و پیشنهاد در ماه از مصرف‌کنندگان محصولاتش دریافت می‌کند. حتی برخی از مصرف‌کنندگان محصولات ماندو اقدام به ارسال عکس و فیلم به این شرکت می‌کنند و از مسوولان ماندو می‌خواهند که این اشکالات در نسخه‌های بعدی اصلاح شود.در شرکت ماندو ۲۰ تیم مهندسی بطور دائم به پیشنهادات و انتقادات مصرف‌کنندگان رسیدگی کرده و نکات ضروری را به مهندسان بخش طراحی و ساخت منتقل می‌کنند.

یکی از مدیران اجرایی ماندو می‌گوید: شناسایی بسیاری از مکان‌ها و موقعیت‌های جغرافیایی به آسانی امکان پذیر نیست و ما در اصلاح نسخه‌های جدید تا ۳۰‌درصد از پیشنهادات و انتقادات مصرف‌کنندگان محصولاتمان استفاده می‌کنیم. به این‌ترتیب ما بدون صرف هزینه‌های تحقیقاتی و تنها به کمک شهروندان عادی، نسبت به ضعف و ناتوانی نرم‌افزارهایمان آگاهی لازم را به دست می‌آوریم.