سیاست‌گذاری در صنعت خودروسازی باید متناسب با شرایط جهانی تغییر کند. به گزارش مرکز ارتباطات ایران‌خودرو ایرج ندیمی مخبر کمیسیون اقتصادی و دارایی مجلس شورای اسلامی در جریان بازدید از غرفه ایران خودرو در دومین نمایشگاه صنعت خودروی گیلان با بیان این مطلب اظهار داشت: روز به روز رقابت در بازار جهانی خودرو بیشتر می‌شود و بسیاری از خودروسازان با توجه به درکی که از فضای جهانی صنعت خودرو دارند برنامه‌های خود را برای تصاحب هر چه بیشتر این بازار تدوین کرده‌اند.

وی با اشاره به جهانی شدن اقتصاد کشورها و به تبع آن صنعت خودروسازی خاطرنشان کرد: تنها محصولاتی مورد پسند خواهند بود که بتوانند فاکتورهای کیفیت، کمیت طراحی، خدمات پس از فروش و مصرف پائین سوخت را در خود داشته باشد.

این نماینده مجلس تولید پلت فرم ملی، موتور ملی و ایجاد کارخانه‌های تولید سمند در خارج از کشور را نشانه‌های روشنی از موفقیت ایران خودرو برای حضور در بازارهای جهانی ارزیابی کرد و گفت: ایران خودرو گام‌های نخست خود را برای حضور در بازارهای جهانی با جدیت برداشته و این روند نیازمند حمایت همه دستگاه‌های مسوول است. ندیمی ادامه داد: استان گیلان دارای مزیت‌های مناسب توسعه صنعتی و اقتصادی است و می‌تواند یکی از هدف‌های مهم سرمایه‌گذاری ایران خودرو برای احداث خط تولید خودرو به شمار آید.