گروه خودرو- توزیع برچسب ۵۱هزار مسافربر شخصی از شنبه گذشته آغاز و تاکنون ۲هزار مسافربر شخصی برچسب دریافت کرده‌اند. این برچسب به منظور اجرای طرح ساماندهی مسافربرهای شخصی خصوصا در شهرهای بزرگ به اجرا درآمده و براساس آن این گروه از مزایایی همچون افزایش سهمیه‌بندی بنزین، طرح ویژه خروج خودروهای فرسوده پلاک قرمز و دریافت کارت هوشمند خودروهای عمومی برخوردار خواهند شد. پیرو طرح مذکور مسافربرهای شخصی در قالب شرکت‌های تعاونی خصوصی ساماندهی و براساس آن این شرکت‌ها ۳۰درصد از تاکسی‌های مورد نیاز خود را از تاکسی‌های گردشی و ۷۰درصد را از مسافربرهای شخصی واجد شرایط تامین خواهند کرد. به گفته مسوولان امر پس از تعویض خودروهای فرسوده پلاک قرمز، کار تعویض مسافربرهای شخصی نیز در تهران آغاز و با اتمام توزیع برچسب‌ها، ماموران راهنمایی و رانندگی با مسافربرهای شخصی بدون بر چسب برخورد خواهند کرد.

روز گذشته هاشمی تشکری، معاون ترافیک شهردار تهران در گفت‌وگو با خبرگزاری ایسنا، با اشاره به اینکه تاکنون کار ثبت‌نام ۵۱هزار و ۲۷۸نفر در طرح ساماندهی مسافربرهای شخصی به طور کامل به اتمام رسیده است، اعلام کرد که براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، کار توزیع برچسب مسافربری شخصی که از روز شنبه ۲۲ اردیبهشت‌ماه سال‌جاری آغاز شده، با جدیت ادامه یافته و تا ۳۱ اردیبهشت‌ماه به پایان می‌رسد.

معاون ترافیک شهردار تهران در خصوص نحوه توزیع برچسب مسافربرهای شخصی گفت:‌ کار توزیع برچسب‌ها براساس حروف الفبا و اول نام خانوادگی متقاضیان انجام می‌شود و براین اساس مسافربران شخصی که در طرح ساماندهی پذیرفته شده‌اند باید به همراه اصل و فتوکپی کارت ملی، اصل و فتوکپی کلیه صفحات شناسنامه، اصل و فتوکپی گواهینامه پایان خدمت و یا معافیت دائم، اصل و فتوکپی گواهینامه معتبر رانندگی، اصل و فتوکپی سند مالکیت خودرو اعلام شده قبلی و اصل و فتوکپی آخرین مدرک تحصیلی به مراکز اعلام شده مراجعه کنند.

وی تصریح کرد: محل‌های مراجعه علاوه بر شعب پیک‌بادپا، در سامانه شهرداری تهران به نشانی WWW.tehran.ir نیز منتشر شده است.