سید علی‌هاشمی‌نسب پروژه گاز سوز کردن خودروها در ایران را در مدت زمان تعیین شده، بسیار بلندپروازانه عنوان کرد و گفت: برنامه ایران برای تامین مخزن از حجم جهانی بسیار بالاتر است. مدیر پروژه تولید و واردات مخزن گاز سوز در راستای تبصره ۱۳ برای گاز سوز کردن خودروها در گفتگو با خبرگزاری مهرگفت: این شرکت با برنده شدن در مناقصه سازمان بهینه سازی به تولید و واردات مخزن با کمک یک شرکت کره‌ای پرداخت.

سید علی‌هاشمی‌نسب افزود: ایران پیش‌بینی کرده است که سالانه یک و نیم میلیون خودرو را به گاز سوز تبدیل کند این درحالی است که ظرفیت‌های کشور برای واردات و تولید این مخازن بسیار پایین است.

به گفته وی، این برنامه ایران برای تامین مخزن از حجم جهانی بسیار بالاتر است زیرا اگر با همه مخزن سازان خارجی صحبت کنیم باز هم نمی‌توانیم این تعداد مخزن را وارد کشور کنیم.

وی گفت: از سویی دیگر شرکت‌های خارجی حاضر نیستند تمام قراردادهای خود را در زمینه تولید مخزن با ایران منعقد کنند و از سویی دیگر واردات مخزن از بعضی از کشورها همانند اروپا فاقد صرفه اقتصادی است.

وی درباره نحوه محاسبه قیمت مخزن برای صاحبان خودرو گفت: سازمان بهینه سازی مصرف سوخت ۸۰درصد ارزش مخزن را سوبسید می‌دهد به عنوان مثال مخزن خودروی سمند ۵۰۰ دلار قیمت دارد که سازمان بهینه سازی تنها ۸۰ تا ۱۲۰هزار تومان از صاحب خودرو دریافت می‌کند.

وی گفت: از سوی دیگر بسیاری از کارخانه‌های تولید کننده خودرو مطرح می‌کنند که با کمبود مخزن روبه‌رو هستند در صورتی که واقعا این طور نیست زیرا در بسیاری از مواقع مخزن موجود است اما خط تولید آن کارخانه یا دیگر تجهیزات مورد نیاز آماده نیست.