با توجه به اشکالات موجود در بخش‌های فنی و اجرایی طرح‌های هوشمند، بعید به نظر می‌رسد اجرای این طرح در زمان موعد آغاز شود و به تاخیر انداختن آن منطقی به نظر می‌رسد. به گزارش ایسنا، رییس هیات مدیره جایگاهداران با اشاره به این‌که باید تمام جایگاه‌ها به طور کامل تست شوند، یادآور شد: همچنین لازم است حتی مدت کوتاهی به مردم آموزش داده شود و پس از فرهنگسازی مناسب اقدام به اجرای طرح شود.

رییسی‌فرد، در ادامه توضیح داد: به دلیل مشکلات فنی ناشی از ناهماهنگی سیستم‌های جدید نصب شده بر سیستم‌های قدیمی، در چند روز گذشته که طرح به صورت آزمایشی اجرا می‌شد، مشکلات زیادی ایجاد شده است، به گونه‌ای که در بعضی مواقع تا رسیدن کارشناسان فنی و رفع نقص پمپ‌ها، سوخت‌رسانی تا سه ساعت با تاخیر مواجه می‌شد.

به گفته او اطلاع رسانی ضعیف، کامل نشدن توزیع کارت‌های هوشمند و بی اعتمادی مردم به استفاده از کارت‌ها با این تصور که به محض استفاده از کارت سهمیه‌بندی بنزین صورت می‌گیرد، از جمله دلایل استقبال کم مردم از کارت هوشمند بوده است.

رییسی فرد، درخصوص بحث کاهش درآمد جایگاهداران پس از اجرای طرح کارت هوشمند و سهمیه‌بندی بنزین، گفت: این موضوع طرح شده ولی هنوز مشکل حل نشده است. در این راستا باید در بخش اجرایی به رابطه قانونی بین جایگاهداران و شرکت پخش فرآورده‌های نفتی و رابطه تجاری آنها و شفاف‌سازی مسوولیت‌ها در جایگاه‌ به طوری که همه مشکلات را به

رییس جایگاه نسبت ندهند، رسیدگی شود.