عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای‌اسلامی گفت: مشکلات گمرکی ورود قطعات خودرو «تندر۹۰» به کشور رفع شده است. به گزارش ایرنا، سید قباد مرتضوی، افزود: ورود برخی از قطعاتی که شرکت‌های خودروسازی تولیدکننده خودرو تندر ۹۰ نیاز داشتند، با مشکلات گمرکی همراه شده بود که این مشکلات به تدریج برطرف شد. به گفته وی، نخستین تولیدات این خودرو در زمان مقرر اعلام شده وارد بازار می‌شود.

مرتضوی ‌اظهار داشت: کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی به دنبال بر طرف کردن و رفع موانع موجود در راه تولید خودرو تندر ۹۰ در کشور است.

نماینده مردم اردل، فارسان، کوهرنگ و کیار در مجلس شورای اسلامی گفت: مشکل موجود قطعه‌سازان، مشکل نقدینگی و عدم پرداخت مطالبات صنف قطعه‌سازان خودرو از شرکت‌های بزرگ خودروسازی و قطعه‌سازان بزرگ است.

مرتضوی گفت: برخی از مطالبات قطعه سازان خودرو از سوی شرکت‌های خودروسازی بزرگ مانند ایران‌خودرو و سایپا پرداخت نشده‌و دولت نیز نقدینگی لازم را برای قطعه سازان فراهم نکرده است.

وی، در خصوص اجرای تبصره ۱۳ در زمینه توسعه حمل و نقل عمومی گفت: تبصره ۱۳مورد توجه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی است و به نظر می‌رسد از توان دولت و وزارت کشور خارج باشد، ولی امسال این تبصره به شدت پیگیری می‌شود.

مرتضوی گفت: تولید خودرو در ایران برخلاف کشورهای دنیا است، چرا که در کشورهای دیگر جهان خودرو ارزان و سوخت گران است ولی در ایران تولید خودرو بسیار هزینه بر ولی سوخت بنزین ارزان قیمت است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: هم‌اکنون دولت سالانه پنج میلیارد دلار یارانه سوخت واردات بنزین را پرداخت می‌کند و ۲۰درصد از بنزین وارداتی به کشور قاچاق می‌شود.