گروه خودرو- روز گذشته خبرگزاری فارس به نقل از سازمان خودروی آلمان موسوم به ای.دی.ای.سی اعلام کرد که خودروهای آلمانی مطمئن‌ترین و معتبرترین خودروهای موجود در بازار جهانی هستند. به گزارش این سازمان خودروهای ژاپنی مزدا و میتسوبیشی نیز در این رتبه‌بندی پس از خودروهای آلمانی قرار دارند.

براساس این گزارش خودروهای ساخت شرکت‌های آئودی، مرسدس بنز، بی.ام.و و فولکس واگن از لحاظ اطمینان و اعتبار در سطح بازارهای بین‌المللی، رتبه نخست را کسب کرده‌اند. سازمان ای.دی.ای.سی همچنین گزارش داده است که در بین خودروهای کوچک نیز آئودی ای۲ و رنو مودس بهترین جایگاه را از لحاظ اطمینان و اعتبار در بین مشتریان داشته‌اند. در بین خودروهای متوسط آئودی ٍE۴ و مرسدس بنز و بی‌ام‌ و وفولکس واگن بهترین رتبه‌ها را به خود اختصاص دادند. این سازمان در پایان این‌گونه نتیجه‌گیری کرده است که خودروهای آلمانی حتی نسبت به خودروهای آمریکایی و ژاپنی که در سطح وسیعی به صادرات خودرو می‌پردازند مقام نخست را به لحاظ ایمنی و کیفیت دارد.سازمان مذکور همچنین خودروهای ژاپنی را در رده‌های بعدی از لحاظ کیفی قرار داده و این گونه نتیجه‌گیری کرده است که به دلیل تقاضای بالا برای خودروهای آلمانی این خودروها از درجه اطمینان و اعتبار خاصی در سطح بازارهای بین‌المللی برخوردار هستند.

اگر چه این رتبه‌بندی را یک سازمان آلمانی انجام داده است اما واقعیت‌های بازار همواره نشان می‌دهد که خودروهای آلمانی همانند بنز، بی‌ام‌و فولکس واگن همواره از پرتقاضاترین خودروهای دنیا هستند به طوری که این تقاضا در بسیاری از کشورهای خاورمیانه به ویژه ایران روبه افزایش است.

مونتاژ خودروهای آلمانی در ایران از سابقه‌ زیادی برخوردار است که طی سال‌های اخیر علاوه بر بنز شرکت فولکس واگن نیز در خاک ایران محصولات خود را مونتاژ می‌کند.