نماینده مردم میانه در مجلس سر دادن شعار «انجام همه کارها توسط خودمان» در صنعت خودروسازی را دور از واقعیت و ادعایی بیش ندانست و در عین حال به خبرنگار مجلس ایسنا، گفت: در صورت جدی گرفتن همکاری‌های مشترک میان خودروسازان داخلی و خارجی توان نیروی خلاق انسانی و تکنولوژی ـ فنی‌مان به شدت ارتقا می‌یابد. در این صورت مسیر طراحی خودرو را به سرعت طی خواهیم کرد. برای حفظ بازارها چاره‌ای جز تغییرات شکلی برندها و طراحی‌های جدید بدنه نداریم. برای حفظ بازارهای جهانی و پیشگیری از حذف از گردونه رقابت باید از توان طراحی متخصصان داخلی و خارجی به بهترین شکل استفاده کنیم.

هاشمی در بیان نمونه‌ای از توانایی‌های مهندسان ایرانی به پروژه خودروی ملی اشاره کرد و افزود: فکر و طراحی اولیه برند سمند از سوی مهندسان ایرانی انجام شد، ولی از شرکت‌های خارجی برای پیاده کردن آن کمک گرفتیم و با حفظ بازار سمند در بازار به شدت رقابتی خودرو توانسته‌ایم بازارهای مختلف آسیایی و آمریکایی را تسخیر کنیم. موفقیت خودروسازان کشور در ایجاد بازار برای تولیداتشان نشان از ارتقای کیفی محصولاتشان دارد.

او گفت: به دست‌اندرکاران صنعت خودروسازی توصیه کرده‌ام در پروژه‌های مشترکی که اخیرا به نسبت ۳۰‌درصد طرف ایرانی و ۷۰‌درصد طرف چینی آغاز کرده‌اند، با جدیت بیش‌تری طراحی‌های جدید بدنه را پیگیری کنند.