گروه خودرو- یک ماه دیگر تا پایان سال مالی ۸۵ باقی‌مانده و تا پایان این تاریخ طبق وعده وزیر کشور، ستاد نوسازی خودروهای فرسوده می‌بایست ۲۵۰هزار خودروی فرسوده را جایگزین کند. در حال حاضر طبق آمار ارائه شده از سوی ستاد نوسازی خودروسازی فرسوده تا پایان سال ۸۵، تعداد ۱۵۵هزار دستگاه خودروی فرسوده اسقاط شده و ۱۱۷هزار دستگاه خودروی نو نیز جایگزین شده است. با شروع سال جدید آمار اسقاط خودروها به ۱۸۵هزار دستگاه خودروی فرسوده رسیده و ۱۴۰هزار خودروی نو نیز به مالکان خودروهای فرسوده تحویل داده شده است. با توجه به آمار ارائه شده از سوی ستاد نوسازی خودروهای فرسوده این ستاد باید در کمتر از یک ماه ۱۱۰هزار دستگاه خودروی نو را جایگزین کند که با توجه به زمان محدود جایگزینی این تعداد خودروی فرسوده این امر بعید به نظر می‌رسد. مهدی داداشی قائم مقام طرح نوسازی خودروهای فرسوده در گفت‌وگو با خبرنگار «دنیای اقتصاد» در خصوص آخرین وضعیت طرح خروج خودروهای فرسوده می‌گوید: خودروسازها در سال جدید نتوانستند تیراژ تولید خود را افزایش و به ۲هزار و ۵۰۰ دستگاه در روز برسند و این امر موجب شده که در تحویل خودروهای نو به مالکان خودروهای فرسوده تاخیر به وجود آید.

داداشی یادآور می‌شود، در حال حاضر تیراژ تولید شرکت‌های خودروساز یک‌هزار و ۷۰۰ دستگاه خودرو در روز است که نسبت به برنامه در نظر گرفته شده شرکت‌های خودروساز ۸۰۰ دستگاه خودرو در روز از برنامه عقب هستند.

براساس تبصره ۱۳ بودجه سال ۸۵ کلیه خودروهای واگذاری باید به صورت دوگانه سوز باشد و خودروسازها موظفند که خودروهای جایگزین را دوگانه‌سوز تولید کنند. کمبود مخزن و قیمت گاز در سال گذشته موجب شد که خودروسازها از برنامه جایگزینی خودروهای فرسوده عقب بمانند و نتوانند طبق برنامه عمل کنند. داداشی در خصوص اینکه آیا مشکل کمبود مخزن و کیت در سال جدید نیز طرح را با تعویق روبه‌رو خواهد کرد اظهار داشت: سال گذشته خودروسازها با مشکل کمبود مخزن و کیت مواجه بودند ولی امسال گشایش اعتبار برای واردات مخزن و کیت گاز صورت گرفته و همچنین شرکت‌های خودروساز برنامه تولید مخزن را در برنامه خود دارند تا آخر سال تولید مخزن در کشور آغاز خواهد شد و با توجه به تدابیر صورت گرفته مشکل مخزن در سال جدید وجود نخواهد داشت.