دبیر انجمن خودروسازان گفت: خدمات پس از فروش یکی از چالش‌های صنعت خودرو در کشور است . «احمد نعمت‌بخش» در گفت‌و‌گو با ایرنا، افزود: به میزانی که در صنعت خودروسازی کشور سرمایه‌گذاری شده است‌، خدمات پس از فروش گسترش نیافته و یکی از چالش‌های صنعت خودرو در ایران‌، خدمات پس از فروش است. وی در ادامه افزود: به دلیل گران بودن زمین در شهرهای بزرگ‌، افزایش نمایندگی‌های خدمات پس از فروش خودرو کاهش یافته است. وی در مورد کیفیت خودروهای ساخت داخل گفت: در کیفیت خودرو نسبت به بزرگان صنعت خودرو در جهان عقب هستیم، اما در ارتباط با صنعت داخلی نسبت به صنایع دیگر‌، این بخش پیشرفت خوبی داشته است . نعمت بخش تاکید کرد: برای ارتقای کیفی تولیدات باید ابتدا کمیت را افزایش دهیم و به مرحله تولید انبوه برسیم تا از کمیت به کیفیت برسیم. این مقام مسوول افزود: تولید انبوه موجب کاهش هزینه‌های تولید و تنزل قیمت تمام شده هر واحد محصول می‌شود و در این شرایط امکان ارتقای کیفی تولیدات فراهم می‌شود. نعمت‌بخش تاکیدکرد: نسبت به سال‌های گذشته کیفیت خودرو بر‌اساس گزارش‌های شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد بهبود یافته است. وی با اشاره به اینکه شرکت‌های خودرو ساز برنامه‌های گسترده‌ای برای اصلاح و رفع عیوب خودروها دارند، افزود: در کارخانه‌های خودروسازی‌، روش‌های تولید بهبود یافته است و از روش‌های نوین استفاده می‌شود.

نعمت بخش افزود: بازرسی‌ها نیز اکنون دقیق‌تر شده‌است‌. در گذشته در جریان بازرسی‌ها ایرادهای عملکردی مشخص نمی‌شد، اما در زمان حاضر بازرسی‌ها به گونه‌ای است که ایرادهای عملکردی به خودروساز منعکس می‌شود.

دبیر انجمن خودرو سازان گفت: ۵۰ تا ۶۰ قطعه‌ساز ایرانی با طرف‌های خارجی مشارکت می‌کنند که کیفیت قطعات تولیدی به این ترتیب افزایش یابد و با این روش کیفیت خودروهای تولید داخل ارتقا می‌یابد.