تازه‌ترین قیمت‌ها در بازار خودرو

سیدعباس حسینی، مدیرکل دفتر مقررات صادرات و واردات سازمان توسعه تجارت که پیش از این از تمدید اعتبار نمایندگی خودروهای وارداتی تا پایان شهریور خبر داده بود، ثبت سفارش کلیه خودروهای خارجی تا تیرماه را مجاز اعلام کرد. ضمنا واردات تا پنج دستگاه از طریق حواله بانکی، واردات یک دستگاه برای اشخاص مقیم خارج که به کشور مراجعت می‌کنند، به صورت بدون انتقال ارز با معافیت از داشتن کارت بازرگانی امکان‌پذیر است. دولت بار دیگر به واردکنندگان خودرو امتیاز داد

ثبت سفارش کلیه خودروهای خارجی تا تیرماه مجاز اعلام شد

گروه خودرو - پس از تمدید اعتبار نمایندگی خودروهای وارداتی تا پایان شهریورماه امسال، روز گذشته مدیرکل مقررات شورای صادرات و واردات سازمان توسعه تجارت بار دیگر از ارائه تسهیلات ویژه به واردکنندگان خودرو خبر داد را در پی داشت.

سیدعباس حسینی اعلام کرد که ثبت سفارش کلیه مارک‌ها و مدل‌ خودروهای سبک، سنگین، ماشین‌آلات، راهسازی و معدنی که تا پایان اسفندماه سال ۱۳۸۵ قابل ورود بوده‌اند کماکان تا پایان تیرماه سال ۸۶ مجاز خواهد بود.

ظاهرا دولت با ثابت نگه داشتن تعرفه واردات خودرو در بودجه سال جاری، بنابر آن دارد که با فراهم آوردن تسهیلات ویژه برای واردکنندگان، عدم کاهش تعرفه را جبران کند. اتخاذ تصمیمات شگفت‌انگیز دولتی این روزها خیلی تعجب‌آور نیست از سویی تعرفه واردات خودرو که هر ساله سیری نزولی داشته، ثابت می‌ماند و از سویی دیگر امتیازاتی که در هیچ دوره‌ای به واردکنندگان ارائه نمی‌شد، به راحتی و بدون در نظر گرفتن حاشیه‌های جانبی آن مورد تصمیم‌گیری مقامات قرار می‌گیرد.

در هر صورت دولت بایستی به درآمد ۵۰۰میلیارد تومانی خود از محل واردات خودرو که در بودجه سال ۸۶ پیش‌بینی شده است، برسد.

عدم تحقق این درآمد طی سال‌های گذشته کسری بودجه را در پی داشت.حال دولت با ارائه تسهیلات ویژه به نمایندگی‌ها سعی بر آن دارد که مانع از کسری بودجه در سال ۸۶ شود.

سیدعباس حسینی عنوان کرد که برخی مدل‌ها و مارک‌های خودروهای وارداتی نیازمند تمدید گواهی‌های لازم از موسسه استاندارد، بهینه‌سازی سوخت و محیط‌زیست هستند که نمایندگی‌های آنها باید قبل از سررسید مهلت‌‌های مقرر نسبت به تهیه این گواهی‌ها از سازمان‌های ذی‌ربط اقدام کنند.

وی افزود: بعضی از مدل خودروهای مجاز وارداتی عبارتند از تویوتا، بی‌.ام.و، مرسدس‌بنز، روور، سانگ یونگ، آ.او.دی، سوبارو، آلتئا، تولرو و مدل‌های متعددی از خودروهای سنگین و ماشین‌آلات راهسازی نظیر بنز، بی‌ام‌سی، رنو، ایوکو، مان، خاوکاماز، کاترپیلار، ساکایی.

مدیرکل مقررات صادرات و واردات سازمان توسعه تجارت ایران اضافه کرد: نمایندگی‌های این قبیل خودروها در ایران و کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی واجد شرایط می‌توانند جهت اطلاعات بیشتر و انجام ثبت سفارش به سازمان بازرگانی استان خود مراجعه کنند.

مدل‌های اعلام شده از جهت داشتن نمایندگی خدمات پس از فروش، ضوابط استاندارد با بهینه‌سازی سوخت و محیط‌زیست حائز شرایط بوده و واردات آن به صورت تجاری برای کلیه اشخاص حقوقی با داشتن کارت بازرگانی و انجام ثبت سفارش و گشایش اعتبار بلامانع است.

ضمنا واردات تا پنج دستگاه از طریق حواله بانکی، واردات یک دستگاه برای اشخاص مقیم خارج که به کشور مراجعت می‌کنند به صورت بدون انتقال ارز با معافیت از داشتن کارت بازرگانی امکان‌پذیر است.